Välkommen till Telges kundforum. Här hittar du aktuella och vanliga frågor och svar och du kan också ställa en fråga till oss.
Just nu har vi längre väntetid i telefon och längre handläggningstider än vanligt. Vi kommer att återkoppla i olika ärenden så fort det går.
Tänk på att i vårt öppna kundforum kan alla läsa det du skriver. Vi svarar måndag-torsdag kl. 8-17 och fredagar kl. 8-15.
Om ditt ärende gäller felanmälan eller om du vill komma i kontakt med oss är du välkommen att kontakta vår kundservice: https://www.telge.se/kundservice/
Telgekoncernen består av moderbolaget Telge AB och ett flertal dotter- och intressebolag. Telge AB ägs av Södertälje kommun.
Här kan du som är intresserad läsa mer: www.telge.se
För att kunna debitera dig en så korrekt avgift som möjligt ber vi dig att läsa av vattenmätaren regelbundet och lämna uppgifterna till oss. Om vi inte fått in din avläsning så skickar vi regelbundet ut en blankett som du kan fylla i. Det går också bra att ringa 08-550 233 00 eller mejla nat@telge.se uppgifterna.
Mellan avläsningarna beräknar vi din mätarställning och den är baserad på din föregående årsförbrukning. Om du under året har betalt mer eller mindre än du faktiskt har förbrukat, justeras det på den faktura där den årliga avläsningen redovisas.
Läser du av löpande kan en onormal förbrukning upptäckas tidigt.