Välkommen till Telges kundforum. Här hittar du aktuella och vanliga frågor och svar och du kan också ställa en fråga till oss.
Just nu har vi längre väntetid i telefon och längre handläggningstider än vanligt. Vi kommer att återkoppla i olika ärenden så fort det går.
Tänk på att i vårt öppna kundforum kan alla läsa det du skriver. Vi svarar måndag-torsdag kl. 8-17 och fredagar kl. 8-15.
Om ditt ärende gäller felanmälan eller om du vill komma i kontakt med oss är du välkommen att kontakta vår kundservice: https://www.telge.se/kundservice/
Telgekoncernen består av moderbolaget Telge AB och ett flertal dotter- och intressebolag. Telge AB ägs av Södertälje kommun.
Här kan du som är intresserad läsa mer: www.telge.se
Vattenledning ska dras efter befintlig vattenmätare, det vill säga efter befintligt hus. Den nya spillvattenledningen ska kopplas på befintlig spillvattenledning inom tomten.
Om inte vattenledning dras efter befintlig vattenmätare behöver vi montera en vattenmätare i Attefallshuset. Anslutningsavgift för Attefallshus kommer tas ut enligt gällande VA-taxa. Om du redan har en befintlig komplementbyggnad på fastigheten, som du bygger om eller förändrar nyttan av, behöver du kontakta oss 08-550 233 00 måndag-torsdag kl. 08.00-17.00, fredag kl. 08.00-15.00.
Dag- och dräneringsvatten får inte kopplas till kommunens spillvattenledning.