Uppsägning av elavtal

Hej.
Jag skrev till Telge energi för att fråga hur jag ska göra för att säga upp mitt elavtal då jag ska flytta. Deras svar:
----------------------------------------
Hej och tack för ditt mejl.

Det du behöver göra är att kontakta ditt nätbolag och meddela flytten.
Då sägs det automatiskt upp hos oss, men du vet väl om att du kan flytta med avtalet?
Då slipper du hamna på anvisat pris i nya bostaden och elen är redan ordnad.

Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor.

Jag önskar dig en fortsatt trevlig dag!


Vänliga hälsningar
Emma







-----------------------------------------------------------------
Så därför kontaktar jag er nu, är ni mitt nätbolag?Så hur ska jag göra för att säga upp mitt elavtal?

Tacksam för svar.

Kommentarer

  • Hej Emma,

    Tack för ditt inlägg. Mejla nat@telge.se eller ring vår kundservice 08-550 233 00 så hjälper vi till med din flyttanmälan.

    Ha en fin kväll,
    Nina Nät/Återvinning
  • Hej! Har erhållit er faktura 521383371 anseende betalning av en påminnelseavgift samt nu inkasso avgift på 180 kr. Detta är troligen ett misstag från er och har tidigare meddelat att jag INTE erhållit nån faktura förrän ni kommer med Påminnelse. För det första har jag under 30 år använt Telge Energi i min anläggningsadress Tararpsvägen 245-12 anl.id: 7359991140055409372 och alldrig haft några problem med betalning från min sida framförallt alla betalningar har gått via min bank internet. Nu sparar ni problemen mes att att skicka ut pappers fakturor som jag INTE erhåller till min adress?? Sen kommer er påminnelse vilket jag inte förstår eftersom jag inte fått fakturan. Varför har ni börjat sända faktura via post??
    Sen har jag avtalat med Telge att flytta mitt elavtal till nya huset från 2020-02-01
    med anledning av jag har andelar som jag vill behålla.
    Nu med att att jag erhållit INKASSO så klart överväger jag att avsluta allt med Telge Energi och inte fortsätta att flytta till min nuvarande bostad. Såvida inte ni inte avskriver Påminnelseavgift 60 Kr samt Inkasso avgift 180 kr.
    Jag har meddelat detta innan till Telge angående att fakturor inte kommit till min adress men utan svar??
    Med hälsning tills jag får ett svar!
    Faktura: 521383371 103 kr betald 2020-11-11
    Sten Haraldsson
  • Hej Sten,

    Tack för ditt inlägg. Ditt ärende gäller Telge Energis tjänster (elhandel) och för att komma åt fakturasystem och kunduppgifter så behöver du istället kontakta Telge Energis kundservice. Då det finns fler alternativ telefon, mejl etc skickar jag med länken. https://telgeenergi.se/privat/kundservice/kontakta-oss/?gclid=EAIaIQobChMI45_Zg7Gd7QIVl5iyCh21xAjnEAAYASABEgKmlfD_BwE

    Nina Nät/Återvinning

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.