TV-störningar Allente

Jag vill direkt till er tala om att även jag har störningar på TV via fiber och leverantör Allente (Viasat). Jag har självklart anmält till Allente som då hänvisar till att felet ligger hos er. Och jag är inte inte ensam har jag förstått... Nu, dagtid, eller kvällstid, (när det inte är fotboll då), funkar det utmärkt, inga störningar. Vad görs för att åtgärda problemet??  Riktigt trist att inte kunna se på fotbollen när man betalat rätt mycket pengar för fiber i tron att det ska vara en säker och bra uppkoppling via fiber!

Malin Eriksson Linnér Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Malin,

    Tack för informationen.
    Vad bra att du gjort en felanmälan. Så snart vi fått in ett ärende av er tjänsteleverantör så påbörjar vi felsökning i den turordning ärendet kom in. Vi återkopplar sedan tillbaka till tjänsteleverantören om vad som orsakat störningen och de ska i sin tur informera dig som är deras kund.
    Nina Nät/Återvinning
  • Efter störningar i form av att bilden löstes upp i fragment har vi nu störningarna i form av att bilden fryser i intervaller om ca 1,5 minuter. Ytterst irriterande. Föreslår att ni anställer en tekniker, som löser problemet. Det är inte första gången vi har dessa problem. Bor i Nykvarn.
    hans wettergren
  • Hej Hans,

    Vi förstår att detta påverkar er vardag. Våra tekniker arbetar med att lösa problemet och vår förhoppning är att det ska vara löst inom kort.
    Nina Nät/Återvinning

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.