Till senaste kommentaren

Strul med nätet över 3 veckor nu, vad ska jag göra?

Ska det verkligen ta så lång tid att få det löst? Jag har varit utan internet i snart en månad. Jag har felsökt via min operatör, fick inget svar av dom på över 10 dagar, då bytte jag till en annan internet leverantör och sade upp det gamla. Samma problem, då är ju felet hos stadsnätet. Jag har nu via min nya leverantör gjort ännu en felsökning och det tar tid för dom att komma i kontakt med er på telge nät, snart 3 veckor med den nya leverantören. Jag har sedan dag ett sagt att felet ligger hos er på telgenät men eran växel skickar bara bort när man kontaktar er i frågan. Väldigt oproffsigt att ni inte svarar på internet-leverantörerna när dom försöker kontakta er.

Kommentarer

  • Hej Sargon,

    Tack för ditt mejl. Vi vill gärna hjälpa dig och då behöver vi mer uppgifter. Då dessa uppgifter behöver skyddas enligt GDPR så får du gärna mejla marknadnatochmiljo@telge.se så tar vi detta vidare där.

    Nina Nät/Återvinning
  • Min operatör har försökt ringa er i över 5 veckor nu. Varför kan dom inte få tag på er?
    Sargon Adam
  • Hej Sargon,

    Våra tjänsteleverantörer rapporterar in sina ärenden digitalt till oss enligt rutin. När vi mottagit ärendet påbörjas en felsökning för att se vart problemet ligger. Ibland är det hos tjänsteleverantören och ibland hos oss. Tiden att lösa problemet är beroende av vad felsökningen visar och vilka åtgärder som behöver göras. Vi hanterar alla ärenden i turordning och gör självklart vårt bästa för att minimera väntetiden.
    Nina Nät/Återvinning

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.