Välkommen till Telges kundforum. Här hittar du aktuella och vanliga frågor och svar och du kan också ställa en fråga till oss.
Just nu har vi längre väntetid i telefon och längre handläggningstider än vanligt. Vi kommer att återkoppla i olika ärenden så fort det går.
Tänk på att i vårt öppna kundforum kan alla läsa det du skriver. Vi svarar måndag-torsdag kl. 8-17 och fredagar kl. 8-15.
Om ditt ärende gäller felanmälan eller om du vill komma i kontakt med oss är du välkommen att kontakta vår kundservice: https://www.telge.se/kundservice/
Telgekoncernen består av moderbolaget Telge AB och ett flertal dotter- och intressebolag. Telge AB ägs av Södertälje kommun.
Här kan du som är intresserad läsa mer: www.telge.se
Så här rengör du vattenlåset:
Vid stopp i avloppsröret kan vattnet rinna undan sakta. Rensa vattenlåset genom att skruva loss underdelen och ta bort all smuts. Täck för avrinningshålet med tejp eller tummen, täck över avloppsröret med vaskrensaren. Fyll handfatet med vatten (ungefär till halva), pumpa upp och ner med vaskrensaren till smutsen proppar ut ur avloppsröret.
Går det inte, behöver du anmäla felet till vår felanmälan på telefon 08-550 221 00 under kontorstid.
Tänk på att aldrig använda kemiska preparat till exempel lut för att rengöra avloppet. Ta bort hårrester och annat avfall från bottenventilen i badkar, handfat och diskho med jämna mellanrum för att undvika att avloppet täpps till.
Vänlig hälsning,
Anni