Välkommen till Telges kundforum. Här hittar du aktuella och vanliga frågor och svar och du kan också ställa en fråga till oss.
Just nu har vi längre väntetid i telefon och längre handläggningstider än vanligt. Vi kommer att återkoppla i olika ärenden så fort det går.
Tänk på att i vårt öppna kundforum kan alla läsa det du skriver. Vi svarar måndag-torsdag kl. 8-17 och fredagar kl. 8-15.
Om ditt ärende gäller felanmälan eller om du vill komma i kontakt med oss är du välkommen att kontakta vår kundservice: https://www.telge.se/kundservice/
Telgekoncernen består av moderbolaget Telge AB och ett flertal dotter- och intressebolag. Telge AB ägs av Södertälje kommun.
Här kan du som är intresserad läsa mer: www.telge.se
Tack för din fråga.
Vi är medvetna om problemet och gör vårt yttersta för att få reda på vad det är som orsakar störningen. Felsökning pågår tillsammans med din tjänsteleverantör med förhoppningen att hitta en lösning inom kort.
Vill du ansöka om ersättning så kontaktar du din tjänsteleverantör då det är den du har ditt avtal med. Här kan du läsa mer om vem som ansvarar för vad och eventuella ersättningar https://telekomradgivarna.se/regler-och-beslut/domar-och-beslut/ersattning/principer-for-ersattning/
Sju timmar avbrott hittills, inget internet eller TV, och arbete pågår fortfarande för att lösa problemet enligt er hemsida....
-SÅ jävla uselt, skämmes ta mej fan!
Tack för din fråga.
Vi har inga störningar i fibernätet. Jag ber dig istället kontakta den tjänsteleverantör du har tecknat avtal med för att göra en felanmälan.