Välkommen till Telges kundforum. Här hittar du aktuella och vanliga frågor och svar och du kan också ställa en fråga till oss.
Just nu har vi längre väntetid i telefon och längre handläggningstider än vanligt. Vi kommer att återkoppla i olika ärenden så fort det går.
Tänk på att i vårt öppna kundforum kan alla läsa det du skriver. Vi svarar måndag-torsdag kl. 8-17 och fredagar kl. 8-15.
Om ditt ärende gäller felanmälan eller om du vill komma i kontakt med oss är du välkommen att kontakta vår kundservice: https://www.telge.se/kundservice/
Telgekoncernen består av moderbolaget Telge AB och ett flertal dotter- och intressebolag. Telge AB ägs av Södertälje kommun.
Här kan du som är intresserad läsa mer: www.telge.se
Tack för ditt inlägg.Då vi endast fått in 15 felanmälningar så börjar jag med att fråga om du gjort en felanmälan hos din tjänsteleverantör. Om inte så behöver du göra det. När ärendet inkommit till oss påbörjas felsökning och åtgärd.
Ledsen för sen återkoppling. Efter ditt inlägg gick vi direkt in och kikade på din adress och gjorde en omstart och vi hoppas att det snabbade på processen.Vill informera om att din valda tjänsteleverantör har 6 timmar som åtgärdstid och alla andra leverantörer har 30 minuter. Det kan vara bra för dig att veta. Bahnhof hade även felanmält att de själva hade problem som vi inte kunde påverka.
jag har ring till er idag för att fråga efter felanmälan som skickat från tjänsteleverantör till er telgenät gäller kundsnod (stadnät box),
någon kvinna från kunsdtjänsten svarat mig ,hon varit inte tillräckligt tålmodig,nervs på svaret och vill inte låt mig fortsätta beskriva mitt ärende.
kunden ibland har inte tillräckligt information om era rutiner och hur ni behandla varje ärende därför man ibland repetera frågan för att fatta ordentligt,så de som jobba i kundtjänsten måste bli mer tåliga på att lyssna och svara på samtalet.
med full respekt till de som jobba i kundtjänst.
Tack för ditt inlägg,
Tråkigt att höra att du inte känner att du fått ett bra bemötande av vår kundservice.
Är det något du funderar över som jag kan hjälpa dig med?
stor tack
Jag förstår och tar med mig informationen vidare till ansvarig chef.