Välkommen till Telges kundforum. Här hittar du aktuella och vanliga frågor och svar och du kan också ställa en fråga till oss.
Just nu har vi längre väntetid i telefon och längre handläggningstider än vanligt. Vi kommer att återkoppla i olika ärenden så fort det går.
Tänk på att i vårt öppna kundforum kan alla läsa det du skriver. Vi svarar måndag-torsdag kl. 8-17 och fredagar kl. 8-15.
Om ditt ärende gäller felanmälan eller om du vill komma i kontakt med oss är du välkommen att kontakta vår kundservice: https://www.telge.se/kundservice/
Telgekoncernen består av moderbolaget Telge AB och ett flertal dotter- och intressebolag. Telge AB ägs av Södertälje kommun.
Här kan du som är intresserad läsa mer: www.telge.se
Vi har ett så kallat behovsprövat underhåll av våra lägenheter.Vi har gjort en överenskommelse med Hyresgästföreningen att inte ha några särskilda tidsintervaller när vi underhåller våra lägenheter. Vårt underhåll sker i stället genom en bedömning jämfört med hur andra lägenheter ser ut och att lägenheten ska motsvara normal standard.
Vänligen kontakta Kundservice på Telge Bostäder om du önskar beställa en underhållsbesiktning av lägenheten.Telefon 08- 550 22100 eller mejl kundservicebostader@telge.se