Välkommen till Telges kundforum. Här hittar du aktuella och vanliga frågor och svar och du kan också ställa en fråga till oss.
Just nu har vi längre väntetid i telefon och längre handläggningstider än vanligt. Vi kommer att återkoppla i olika ärenden så fort det går.
Tänk på att i vårt öppna kundforum kan alla läsa det du skriver. Vi svarar måndag-torsdag kl. 8-17 och fredagar kl. 8-15.
Om ditt ärende gäller felanmälan eller om du vill komma i kontakt med oss är du välkommen att kontakta vår kundservice: https://www.telge.se/kundservice/
Telgekoncernen består av moderbolaget Telge AB och ett flertal dotter- och intressebolag. Telge AB ägs av Södertälje kommun.
Här kan du som är intresserad läsa mer: www.telge.se
Om du har en fast anställning i grunden och är tillfälligt sjuk så räknas din sjukpenning som inkomst.
Hur gör jag det?
Hjälper ni med mig detta?
Om du vill byta lägenhet behöver du antingen anmäla intresse för lediga lägenheter som publiceras på vår hemsida eller hitta en hyresgäst som du vill byta lägenhet med och sedan ansöka om att göra ett eget bostadsbyte med den hyresgästen. Om du hyr en lägenhet från oss kan du logga in på ditt Mina Sidor-konto och sedan klicka på "Bostadsbytet" och där kan du annonsera din egna lägenhet och komma i kontakt med andra befintliga hyresgäster som också vill hitta någon att byta sin lägenhet med.
Hälsningar,