Välkommen till Telges kundforum. Här hittar du aktuella och vanliga frågor och svar och du kan också ställa en fråga till oss.
Just nu har vi längre väntetid i telefon och längre handläggningstider än vanligt. Vi kommer att återkoppla i olika ärenden så fort det går.
Tänk på att i vårt öppna kundforum kan alla läsa det du skriver. Vi svarar måndag-torsdag kl. 8-17 och fredagar kl. 8-15.
Om ditt ärende gäller felanmälan eller om du vill komma i kontakt med oss är du välkommen att kontakta vår kundservice: https://www.telge.se/kundservice/
Telgekoncernen består av moderbolaget Telge AB och ett flertal dotter- och intressebolag. Telge AB ägs av Södertälje kommun.
Här kan du som är intresserad läsa mer: www.telge.se
Kontakta din hyresvärd och kolla var din startutrustning finns.
Vänliga hälsningar
Jag ber om ursäkt, jag hade inte korrekt information.
Telge Återvinning delar ut startutrusning till dig under denna vecka, och under tiden går det alldeles utmärkt att lägga dina matrester i den gröna plastpåsen.
Vänliga hälsningar
/Anna
Ja, Telge Återvinning är tyvärr försenade med utdelningen så de kommer. Under tiden kommer de gröna plastpåsarna att sorteras som matavfall så fortsätt att lägga dina matrester i dem tills du får papperspåsarna.
Vänliga hälsningar
Med vänlig hälsning,Jeanette
Den ventilerade behållaren gör just att påsen inte ska bli blöt. En del ställer behållaren i en hink, och det funkar inte - då blir påsen blöt. Försök att hälla av det blöta i vasken innan du lägger i påsen. Själv har jag ett durkslag som jag använder, låter den sitta över vasken ett par minuter innan jag skakar ner matresterna i papperspåsen. Om du ändå upplever att påsen blir blöt och drar till sig möss, så byt oftare. Du kan byta påse så ofta du behöver.
Vänliga hälsningar