Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Överskridit ipadresser

Hejsan
Jag behöver hjälp angående att jag inte kommer in på internet det står bara att jag överskridit antalet tillåtna IP-adresser jag fattar ingenting och det verkar inte vara på Bahnhofs sida för jag har ringt dom och allt ska funka säger dom
Skriv Mail till mig snarast så det kan bli fixat jag blir fan lack på det här...

mvh Dennis

Kommentarer

  • Hej Dennis,

    Tack för ditt inlägg.

    När det står att antalet tillåtna IP-adresser har överskridits har du antingen kopplat in för många enheter, bytt mellan enheter för snabbt, alternativt kopplat en router fel. Oavsett vilket så blir dina IP-adresser upptagna.

    Bahnhof tilldelar 2 stycken IP-adresser per kund.

    Det du som kund kan göra är att koppla ur samtlig utrustning i mer än 2 timmar för att leasetiden ska släppas. Funkar inte det kontaktar du den leverantör du har avtal med. Det gäller felanmälan, tilldelning av IP-adress och felsökning.



    Nina Nät
  • Hade samma problem tidigare, det var ett fel hos Telge Nät!

  • Hej Stefan,

    Tack för ditt inlägg.
    Intressant, du får gärna berätta mer. Kan du beskriva vad du hade för problem och hur det åtgärdades?
    Nina Nät
  • Till mig säger leverantören att det är fel på routern, vet ni närmare var felet faktiskt ligger?
    Lars
  • Hej Lars,


    Tack för ditt inlägg.


    Om ditt WiFi helt har slutat att fungera (och om det inte handlar om en driftstörning) så kan du alltid testa att starta om din router innan du försöker något annat.

    Såhär gör du:

    Koppla ur din router genom att dra ut strömsladden eller stänga av den.
    Vänta 2-5 minuter innan du kopplar på den igen.

    Funkar inte det kontaktar du den leverantör du har avtal med. Det gäller felanmälan, tilldelning av IP-adress och felsökning.
    Nina Nät

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.