Hur kan vi öppna porten från lägenheten?
Jag frågar åt mina svärföräldrar som inte vet hur man gör för att öppna porten utan att behöva gå ner och öppna manuellt? Det ska väl gå att göra med telefonen när man får besök?
Följ inlägget
2
följare
Om fastigheten har porttelefon installerat så ska det absolut gå bra för dina svärföräldrar att öppna porten med sin egen telefon, detta genom att trycka på 5 eller * när besökaren ringer upp från porten.
För att det ska fungera behöver vi se till att rätt telefonnummer finns registrerat i systemet.
Välkommen att ringa till vår Kundservice på telefon 08-550 221 00 så ska vi kontrollera detta.
Vänligen
Jag undrar ifall det är möjligt att lägga till medboendes telefon kopplad till porttelefonen?
Tack för din fråga om porttelefonen.
Nej vårt system tillåter bara ett telefonnummer registrerat i porttelefonen
Hälsningar
Okej, men hur funkar det rent praktiskt om jag exempelvis inte är hemma (som är registrerad i porttelefonen) utan enbart min medboende?
Måste han med andra ord åka ner och öppna porten manuellt eller hur funkar det?
Sen har jag en annan fråga: vi har lagt in min medboendes namn på adressen för att synas på dörrskylt samt postbox, men har ännu inte registrerats vad vi kan se och det är nu lite mer än 2 veckor sen vi flyttade in. När kommer hans namn att synas i dessa skyltar?
Tack på förhand!
Tack för din återkoppling
Du behöver ta kontakt med kundservice för att vi ska kunna svara på dina frågor. Du når oss via mejl kundservicebostader@telge.se eller via telefon 0855022100
Hälsningar
jag bor på bergsättravägen 35 och ville veta om de kommer att kosta någon för
porttelefon. jag försök att ringa men den funka inte.
Det kostar inte något att ha telefonnummer i porttelefonen. Kundo är ett publikt forum och här kan man inte lämna personliga uppgifter.
Vänligen kontakta Kundservice på telefon 08-55022100 eller mejl kundservicebostader@telge.se
Om du mejlar till kundservice lämna ditt femsiffriga lägenhetsnummer och det telefonnummer som du vill ha registerat till porttelefonen.
För att ändra telefonnummer i porttelefonen hänvisar jag dig att ringa till Kundservice på telefon 08-550 221 00 eller mejla till kundservicebostader@telge.se. Kundo är ett publikt forum och här kan du inte lämna några personliga uppgifter.
Om du mejlar till kundservice, lämna ditt femsiffriga lägenhetsnummer och det telefonnummer du vill ha registrerat i porttelefonen.
Vänliga hälsningar,