Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

KRITIK

Är så förbannad på er service, både den som gäller face mot face och den som gäller vid tangentbord. Riktigt dåligt bemött blir man. Jouren är likadan. Svarar med en bitter ton och lägger på luren. Fyfan asså. Ni borde skämmas. Känns så himla j värdelöst att bo hos er.  Dessutom vill ni höja hyrorna ännu mera, för vad? Riktigt skrutt lägenheter har ni, och felanmälan gubbarna är likaså. De gör inte sitt jobb som man önskar. Stör mig att man inte kan nå fram ett nummer för felanmälan på stadsnätet, liksom modemet. Inte ens kundtjänsten kunde den. Ringer upp, och blir bemött av kundtjänsten som om det var ett privat samtal. Vem fuck vill höra stön och en stressad och osäker röstrytm i bakgrunden? Seriöst förfan. Dessutom så gör ni inte shit åt alla sopor som slängs från alla håll och kanter här i Klockarvägen vid återvinningsstationen. Det ser fruktansvärt ut! Allt möjligt slängs, varför ska det behöva drabba oss alla andra som sköter det?

Samt vill jag säga att sist när jag fick hjälp, så gjordes inget åtgärd åt den förbannade röklukten jag ska behöva inhalera in. Varför ska jag behöva lida? Mycket behöver göras i den lägenhet jag bor i, eftersom det mesta är gammalt och dåligt gjort. Väggarna är slitna, men de vill inte tapetsera om, likaså hela köket. Ni vägrar kvalitet - det är klart klarspråk. Väldigt tråkigt.  Ett starkt företag tål skit, men det gör banne ni inte. Förstår inte varför ni inte vill ta emot feedback. Snälla förfan. Utbilda era medarbetare och anställda att ha mer hyfs, och sköt era jobb. Sluta sluka pengar bara.
Irriterad hyresgäst Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej,

    tack för att du hör av dig till oss. Det är tråkigt att du är så missnöjd. Vi jobbar ständigt med att försöka bli bättre så därför är det bra att vi får in synpunkter.

    Du har flera olika klagomål som gäller både personliga möten och bemötande i telefon. För att kunna följa upp dessa saker behöver vi veta dag och tid som du varit i kontakt med oss, vilket nummer du ringt och/eller vem du pratat med. Hoppas att du kan hjälpa oss med det.

    När det gäller störningar i stadsnät eller till exempel strömavbrott ska det finnas information på vår hemsida, vilket det gör till exempel idag: https://www.telge.se/kundservice/driftstatus/ Titta alltid där först om du har problem med stadsnätet. Finns det inte något meddelande där så kontaktar du din tjänsteleverantör och alla kontaktuppgifter finns på denna sida: https://www.telge.se/kundservice/felanmalan/

    Vad gäller sopor och skräp är det jättebra om du hör av dig vid det tillfälle då det är skräpigt. Är det hela tiden eller är det vissa dagar? Meddela oss via mejl felanmalan@telge.se eller via telefon 08 550 221 00 när det är skräpigt så får vi se till att det blir städat.

    Du har även problem med röklukt. Är det en granne som röker som stör dig eller är det någon annan rök? Om detta fortsatt är ett problem vill jag be dig göra en felanmälan till oss nästa gång det sker.

    När det kommer till renovering så finns det en plan som vi följer. Du behöver ta kontakt med oss på felanmälan så vi kan hjälpa dig med att beställa en besiktning för renovering. Om du vill så får du naturligtvis renovera själv, men det behöver då vara fackmannamässigt gjort.

    Med vänlig hälsning,

    Sanne-Liv Bostäder
  • okej, men det spelar ingen roll när, var och när jag har varit i kontakt med er. för jag bedömer helheten. det är så ni är. riktigt usla. den sämsta är kundservicen - gällande allt och bemötandet samt felanmälningarna. det tar en jäkla tid för att få svar från er. flyttar ifrån så fort jag får ett annat boende. aldrig mera telge.

    det är skitsnack dessutom att ni vill bli bättre. vad är det utopi ni sätter upp? ni tar inte hand om era hyresgäster.
    sandy
  • Hej igen Sandy,

    det är verkligen jättetråkigt att du är missnöjd. Vi tittar gärna på varje synpunkt och klagomål du har för att se hur det kan bli bättre men som min kollega skrev förut behöver vi få veta hur och när du varit i kontakt med oss för att kunna följa upp vad som har hänt.

    Vänlig hälsning,

    Anni Digitala medier
  • som jag nämnde i föregående inlägg, så har det var så hela tiden både vid akuta fall och inte akuta, liksom även fysisk bemötande och per telefon/mejl. jag har inte alla tider i huvudet när jag var kontakt med er. jag fattar att ni vill att jag nämner dessa fall då ni verkar då vilja undersöka dem, men verkar inte vara vettigt då jag vet att ni är långsamma på att ta tag i era hyresgästers ärenden - enligt mina upplevelser. senast jag var i kontakt med kundtjänsten i telefon var i slutet av dec då jag fick problem med nätverket utöver att min operatör inte kunde hjälpa. riktigt dåligt att kundtjänsten inte har koll på hur man kan nå telge nät - jag vet inte, du får googla sa hon, eller att man hör en kille pratstöna och samtidig låta stressad i luren. väldigt professionellt telge.
    sandy
  • Hej igen Sandy,

    jag förstår att din upplevelse inte varit bra. Men det är ändå så att vi behöver veta när händelserna varit för att kunna följa upp dem. Nästa gång du har något som du upplever inte fungerar bra, skriva gärna ner datum, tidpunkt, vem du varit i kontakt med och hur (namn och telefonnummer eller mejladress). Meddela sedan oss så snart du kan så att vi har en chans att följa upp det på ett bra sätt.

    Vad gäller frågan kring nätverk har du i vårt första svar, längre upp i den här tråden fått uppgifter om var du kan få information om nätverket skulle gå ner och vem du kan kontakta för att få hjälp.

    Vänlig hälsning,
    Anni Digitala medier
  • Hej
    Hur kommer det sig att ni inte en enda jä..a dag har skottat bort snön utanför min svärmors dörr som bor på nb vretensvägen? Hur fasiken ska en 80 åring klara av det själv. Min man och jag får stressa dit innan och efter jobbet så hon kan ta sig ut. Ni borde skämmas.... behandla äldre människor på det här viset. Hon betalar sin  hyra utan bidrag med det lilla hon har i pension och är en trogen guldhyresgäst. Under all kritik, hur motiverar/försvarar ni det?
    Mia
  • Hej Mia,

    jag har full förståelse för att det är ett problem. Snön har verkligen ställt till det för många, i och med att den kom mycket snö under kort tid har det jobbats på för fullt för att hinna med alla områden.

    Sedan årsskiftet sköter kommunen Telge Bostäders områden. Vi har under helgen, och fortsatt idag, löpande kontakt med kommunen för att få uppdateringar från områdena. Närmast portarna är det vi själva som snöröjer, i och med att maskinerna inte kommer åt där, så där skottar vi för hand. Enligt den information jag fått idag så ska det nu vara skottat på Vretensvägen så jag hoppas att det stämmer.

    I kväll väntas dock mer snö, så många plog- och saltbilar kommer att kallas ut.

    Vill du läsa mer om snöröjningen och hur vi går tillväga finns det mer information här: https://www.telge.se/bostader/for-hyresgaster/bor-hos-oss/snorojning/

    Hos kommunen finns ytterligare information: https://www.sodertalje.se/nyheter/snorojningen-i-sodertalje/

    Vänlig hälsning,
    Anni Digitala medier

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.