Kanaler i det analoga nätet slutade att fungera
Min mormor bor i HSB Brf på Övre Villagatan. Hennes kanaler försvann plötsligt igår 28-Apr. En granne har kollat och startat om box utan resultat. Skall kontakta Telenor står det men hittade länken nedan i ert forum att de inte hanterar frågan
https://kundforum.telge.se/org/telge-vy2g/d/inga-kanaler-i-analoga-antennuttaget/
https://kundforum.telge.se/org/telge-vy2g/d/inga-kanaler-i-analoga-antennuttaget/
Följ inlägget
0
följare
Kollar med min kollega som hanterade ärendet föra gången och återkommer via din mejladress.
Vänliga hälsningar
Tack för ditt inlägg,
Har du gjort en felanmälan till din tjänsteleverantör? om inte så rekommenderar jag dig att göra det. Först när du har skapat ett ärende så påbörjas felsökning och då kan tjänsteleverantören se var felet beror på.
Henrik
Vi på Telge Nät har inga slutkunder det vill säga avtal med privatkunder. Du som privatkund tecknar själv avtal med den tjänsteleverantör som passar dina behov bäst och det är även till dom du vänder dig när du har störningar i dina tjänster. När de fått in din felanmälan påbörjas en felsökning, visar det sig att felet ligger i Telge Näts fibernät så kommer tjänsteleverantören att skicka en felanmälan till oss för åtgärd. När vi åtgärdat felet rapporterar vi tillbaka till tjänsteleverantören att felet är avhjälpt och tjänsteleverantören ska då kontakta dig som kund och meddela att dina tjänster ska fungera som vanligt igen.