Till senaste kommentaren

Kanaler i det analoga nätet slutade att fungera

Min mormor bor i HSB Brf på Övre Villagatan. Hennes kanaler försvann plötsligt igår 28-Apr. En granne har kollat och startat om box utan resultat. Skall kontakta Telenor står det men hittade länken nedan i ert forum att de inte hanterar frågan
https://kundforum.telge.se/org/telge-vy2g/d/inga-kanaler-i-analoga-antennuttaget/
Fredrik Andersson Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Fredrik!
    Kollar med min kollega som hanterade ärendet föra gången och återkommer via din mejladress.
    Vänliga hälsningar
    Susan Nät/Återvinning
  • Jag har inte heller några kanaler  som funkar i nåt av antennuttagen (det gamla eller det som hör till noden) Jag vill bara ha de fria kanalerna. Finns antydan till digitala kanaler på svt men går inte att se pga störningar. 4:an och 6:an går öht inte. Kanalsökning ger 0 analoga och runt 20 digitala men som inte finns ändå. Bor i telge bostäder i Hölö.
    Henrik
  • Hej Henrik,

    Tack för ditt inlägg,

    Har du gjort en felanmälan till din tjänsteleverantör? om inte så rekommenderar jag dig att göra det. Först när du har skapat ett ärende så påbörjas felsökning och då kan tjänsteleverantören se var felet beror på.
    Nina Nät/Återvinning
  • Jag har inget abonnemang och såldes ingen tjänsteleverantör. Ni har svarat till annan här att det är telenor som ansvarar för själva kabeltevesändningarna, men sen sa de själva att de INTE levererade det  i alla lägenheter.

    Henrik
    Henrik
  • Hej Henrik,

    Vi på Telge Nät har inga slutkunder det vill säga avtal med privatkunder. Du som privatkund tecknar själv avtal med den tjänsteleverantör som passar dina behov bäst och det är även till dom du vänder dig när du har störningar i dina tjänster. När de fått in din felanmälan påbörjas en felsökning, visar det sig att felet ligger i Telge Näts fibernät så kommer tjänsteleverantören att skicka en felanmälan till oss för åtgärd. När vi åtgärdat felet rapporterar vi tillbaka till tjänsteleverantören att felet är avhjälpt och tjänsteleverantören ska då kontakta dig som kund och meddela att dina tjänster ska fungera som vanligt igen.

    Nina Nät/Återvinning

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.