Kabel-TV

På hemsidan står det så här, "Du som bor hos Telge Bostäder eller Telge Hovsjö är automatiskt ansluten till kabel-tv via Telenor. Du behöver ingen tv-box utan kopplar bara in antennsladden i ditt antennuttag. ", men när jag testade i ett antennuttag på Karlslundsgatan 10 så fick jag ingen signal direkt i antennuttaget.
Hg har ett Viasat-abonnemang som hon vill byta till Telenors Basutbud.

Kommentarer

  • Hej Jan,

    Tack för din fråga.

    Fungerar inte ditt antennuttag behöver du göra en felanmälan till din hyresvärd.

    Gällande byte av tjänsteleverantör ber jag dig istället kontakta den tjänsteleverantör du önskar byta till. Dom kommer i sin tur att informera dig om hur bytet går till.

    Du kan läsa mer om felanmälan här https://www.telge.se/stadsnatet/felanmalan/

    Hoppas att det löser sig inom kort!
    Nina Nät/Återvinning
  • Hej, i detta svar så hänvisar ni till hyresvärden men går man in på länken till Stadsnätet så säger de att man ska kontakta tjänsteleverantören, så var det förut också. I Stadsnätets/TB:s fall är det väl Telenor som är leverantör i KTV-nätet ?
    Jan Kummu
  • Hej Jan,

    Är det fel på antennuttaget så görs felanmälan till hyresvärden.

    Misstänker du att du har fel på din kundnod eller upplever du störningar i tjänsteutbudet hos den tjänsteleverantör du har tecknat avtal med, då är det dom du vänder dig till.

    Här kan du läsa mer om felanmälan https://www.telge.se/stadsnatet/felanmalan/


    Nina Nät/Återvinning

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.