Välkommen till Telges kundforum. Här hittar du aktuella och vanliga frågor och svar och du kan också ställa en fråga till oss.
Just nu har vi längre väntetid i telefon och längre handläggningstider än vanligt. Vi kommer att återkoppla i olika ärenden så fort det går.
Tänk på att i vårt öppna kundforum kan alla läsa det du skriver. Vi svarar måndag-torsdag kl. 8-17 och fredagar kl. 8-15.
Om ditt ärende gäller felanmälan eller om du vill komma i kontakt med oss är du välkommen att kontakta vår kundservice: https://www.telge.se/kundservice/
Telgekoncernen består av moderbolaget Telge AB och ett flertal dotter- och intressebolag. Telge AB ägs av Södertälje kommun.
Här kan du som är intresserad läsa mer: www.telge.se
Tack för ditt inlägg,
Du har helt rätt. Självfallet behöver vi bli bättre på att informera vid driftstörningar, vi tar det till oss.
Har du felanmält ditt avbrott till din tjänsteleverantör? om så är fallet har vi fått in en felanmälan och åtgärdar ärendet enligt turordning.
Nu är det 2021 och november. Stadsnätet i Järna eller del av ligger nere sen i fredags förmiddag och vi har nu söndag eftermiddag
Jag har felanmält till operatör. Ingen info från Telge nät men ni kanske ”tar det till er” i år också. Så får vi se sen vilket år ni även åtgärdar bristerna
Tack för din fråga.
Det var en avgrävd ledning som orsakade störningarna hos er under gårdagen.
Du kan läsa mer om pågående och planerade driftstörningar här https://www.telge.se/kundservice/driftstatus/ och på samma sida har du möjlighet att anmäla dig till vår sms-tjänst för strömavbrott.