Välkommen till Telges kundforum. Här hittar du aktuella och vanliga frågor och svar och du kan också ställa en fråga till oss.
Just nu har vi längre väntetid i telefon och längre handläggningstider än vanligt. Vi kommer att återkoppla i olika ärenden så fort det går.
Tänk på att i vårt öppna kundforum kan alla läsa det du skriver. Vi svarar måndag-torsdag kl. 8-17 och fredagar kl. 8-15.
Om ditt ärende gäller felanmälan eller om du vill komma i kontakt med oss är du välkommen att kontakta vår kundservice: https://www.telge.se/kundservice/
Telgekoncernen består av moderbolaget Telge AB och ett flertal dotter- och intressebolag. Telge AB ägs av Södertälje kommun.
Här kan du som är intresserad läsa mer: www.telge.se
börja alltid med att felsöka på egen hand: Felsökning av internet, telefon och tv
Om de inte fungerar trots egen felsökning behöver du kontakta din tjänsteleverantör. Är du osäker på vilken leverantör du har, titta på din internetfaktura så hittar dessa uppgifter.
Lena
För att vi ska kunna felsöka i vårt nät och leta reda på orsaken till problem för dig som kund behöver vi en felanmälan från tjänsteleverantör. Jag behöver be dig kontakta din tjänsteleverantör igen och göra en felanmälan som de då kommer att skicka till oss som nätägare av Stadsnätet.
Hälsningar