Internet

Hej, jag har varit i kontakt med tjänsteleverantören för internet. De hävdar att de inte fått några nya instruktioner på grund av Coronaviruset. Därför krävs bland annat att någon går in och kopplar in en dator innan felanmälan görs. Jag har en äldre släkting med internet hos er som för närvarande inte har något internet, och jag kan inte gå in och hjälpa hen på grund av smittorisken. Hur ska jag göra?
Mats-Olof Deland Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej!
    Behöver vi komma in till någon av våra tjänsteleverantörers kunder för att åtgärda ett fel tar vi alltid en kontakt via telefonen innan besöket. Vi kommer då överens om hur vi gör i det enskilda fallet så att det blir säkert både för kunden och vår personal. Ett sätt att lösa det kan till exempel vara att kunden väntar utanför eller tar en promenad medan vi genomför jobbet.
    Susan Nät/Återvinning
  • Hur kan ni påstå att det inte är några driftstörningar, när flera av oss efter den senaste uppdateringen av  IP-hjärtat inte har någon tillgång till internet. Problemet i mitt fall är just IP-adressen det dom väl var det som skulle fixas. Men så GÖR DET DÅ!
    Lotta Pettersson
  • Hej Lotta,

    Tack för ditt inlägg.

    Vet att vi haft tekniker på plats som åtgärdat störningen och att du fått svar av min kollega Anni via Facebook.


    Nina Nät/Återvinning

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.