Ingen internet i 3 veckor

Har haft kontakt med mitt bredbandsbolag bredband2 varje eller varannan dag sedan snart 3 veckor och har ingen uppkoppling över huvudtaget.
Bredband2 fortsätter skicka noteringar till er men får ingen respons tillbaka. Jag har försökt ringa er men ni vill bara prata med Bredband2.
Jag arbetar hemifrån och behöver köpa surf via mitt mobilabonnemang för att det ska gå. 
Hur länge skall jag som konsument vänta. Jag ringer bredband2 varje dag och varken jag eller dom har fått någon förklaring från Er och bredband2 fortsätter skicka nya anmälningar utan resultat eller förklaring varför det dröjer.
Vad är ert råd till mig?
Fadi George Barsom Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Fadi,

    Ber om ursäkt att du har fått vänta på svar. Jag förstår att detta är ett problem för dig, men tyvärr har jag inget bättre svar än att det är din internetleverantör du behöver vända dig till. Hoppas ditt problem redan är löst.

    Vänliga hälsningar
    Kicki Nät/Återvinning
  • Hej,
    Jag vänder mig till min internetleverantör varje dag. Och dom vänder sig till er. Det händer ingenting. Det är därför jag försöker höra med er gällande detta. Jag försöker hitta alla möjliga vägar. Jag får ju ingen hjälp.
    Det är inte löst, och jag börjar tappa hoppet om att det kommer att lösas.
    Kan inte ni på något sätt be en tekniker att titta på mitt ärende. Jag kan inte tänka mig att någon har väntat lika länga på att få hjälp.
    Mvh
    Fadi
    Fadi George Barsom
  • Hej igen Fadi,

    Jag har framfört dina synpunkter till berörda chefer, och hoppas att det löser sig med dina problem.

    Vänliga hälsningar
    Kicki Nät/Återvinning
  • Tack så mycket! Det uppskattas!
    Fadi George Barsom
  • Hej
    Har samma problem här med bredband 2
    Mitt internet försvann??!!?
    Nu får ni göra något!
    V betalar för en tjänst och då är det inte min/ vår uppgift att lösa när det blir problem
    Anette Wiberg
  • Hej Anette,

    Tack för din fråga.
    Jag förstår att detta är ett problem för dig. Har du gjort en felanmälan till din valda tjänsteleverantör? Vi har inga störningar i fibernätet vad vi kan se. Störningar kan uppstå av flera orsaker. Det kan exempelvis hända vid uppdateringar, strömavbrott, fel på utrustning hemma eller avgrävd kabel. För att ta reda på vad som orsakar en störning behöver en felsökning ske och den görs av din tjänsteleverantör. Om det visar sig att felet beror på något i fibernätet så skickar din tjänsteleverantör ett felmeddelande till oss på Telge Nät och vi i vår tur påbörjar felsökning i fibernätet. Det är sedan din tjänsteleverantör som återkopplar till dig när felet är avhjälpt.

    Efter ett strömavbrott kan det uppstå störningar då all utrustning behöver startas om igen.
    Nina Nät/Återvinning
  • Hej,
    På Allentes hemsida står att det är en driftstörning från den 5/8 i Södertälje och att vi kunder ska avvakta. Jag undrar om ni har ett mer exakt besked om när feletkan vara avhjälpt? Som kund är det helt hopplöst att sitta emellan leverantör ochTelge nät och aldrig få klara besked. Hopplöst!! Jag jobbar hemifrån och är beroende av att tjänsten som jag betalar för ska fungera
    Annika Blomström
  • Hej Annika,

    Tack för uppdateringen, den informationen var ny för mig.

    Jag förstår att det känns frustrerade att som kund hamna emellan stolarna. Jag ska se vad jag kan få fram och återkommer så snart jag vet mer.
    Nina Nät/Återvinning
  • Efter 5 veckor så har jag nu äntligen internet. Det är löjligt att det ska ta så lång tid. Ersättningen på 120kr är ännu mer skrattretande. Har köpt internet på mobilen för nästan 1000kr för att kunna arbeta.
    Men men.
    Fadi George Barsom
  • Hej Annika,

    Felsökning pågår tillsammans med tjänsteleverantören Allente. Vi har gjort ett antal åtgärder som har fungerat kortsiktigt. Nu fortsätter vi jobba på en mer långsiktig lösning och vår förhoppning är att detta ska vara löst inom kort.

    Så vad har vi gjort undrar du säkert. Teknik är komplicerat och när vi startar om eller uppdaterar på ett ställe så kan det fungera just där men inte hela vägen fram. Då behöver vi fortsätta till vi vet att vi har en "grön" signal hela vägen. Tjänsteleverantören har sina system och Telge Nät sina och båda systemen behöver "prata" med varandra för att det ska fungera.
    Nina Nät/Återvinning

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.