Välkommen till Telges kundforum. Här hittar du aktuella och vanliga frågor och svar och du kan också ställa en fråga till oss.
Just nu har vi längre väntetid i telefon och längre handläggningstider än vanligt. Vi kommer att återkoppla i olika ärenden så fort det går.
Tänk på att i vårt öppna kundforum kan alla läsa det du skriver. Vi svarar måndag-torsdag kl. 8-17 och fredagar kl. 8-15.
Om ditt ärende gäller felanmälan eller om du vill komma i kontakt med oss är du välkommen att kontakta vår kundservice: https://www.telge.se/kundservice/
Telgekoncernen består av moderbolaget Telge AB och ett flertal dotter- och intressebolag. Telge AB ägs av Södertälje kommun.
Här kan du som är intresserad läsa mer: www.telge.se
roligt att du är intresserad av våra lägenheter. Så här gör du för att ställa dig i vår bostadskö:
- Registrera ett konto på Mina sidor. Du kan ställa dig i vår bostadskö när du fyllt 16 år men du behöver vara minst 18 år för att söka bostad hos oss.
- En bekräftelse skickas till dig via e-post. Klicka på den bifogade länken.
- Logga in på Mina sidor.
- Gå till fliken "Uthyrning".
- Fyll i alla uppgifter. Tryck på "Nästa".
- Fyll i din intresseanmälan. Tryck på "Nästa".
- När du ser att uppgifterna stämmer klickar du på "Spara". Nu är du registrerad och står i vår bostadskö och kan börja anmäla intresse för lediga bostäder.
- Du behöver uppdatera din intresseanmälan minst en (1) gång per år för att stå kvar i bostadskön.
Här kan du läsa mer: Så här ställer du dig i vår bostadskö och söker bostad.Vänliga hälsningar,
Anni
Mitt konto är sparad. kan jag stå på kö igen, tack
Vänligen kontakta uthyrningen på telefonnummer 08-550 221 00 eller mejla till uthyrningen@telge.se för att få information om hur länge ditt konto är spärrat.
Hälsningar,
Jag försöker att spara mina uppgifter men kommer alltid besked att fel inträffade, även att alla mina uppgifter är rätt!!!
Vänligen kontakta kundservice på 0855022100 så hjälper vi dig på bästa sätt.
Vi är i kraftigt behov av en 2 rummare på markplan då vi båda som är över 70 år är handikappade och bor en trappa upp.
Bostaden ligger i Västra Blombacka. Vi har en inkomst på C:a 15000 kronor i månaden och fasta utgifter på C.a 11000 Kronor i månaden.
det finns lite olika möjligheter. Ett alternativ är att göra ett eget byte om du/ni hittar någon att byta med. Då fungerar det så här:
Eget bostadsbyte
Två eller fler hyresgäster kan komma överens om att byta bostad med varandra. En ansökan, med angivande av ett tydligt och gott skäl till bytet, ska godkännas av oss innan bytet kan ske.
Ytterligare en förutsättning är att den person som ska överta bostaden uppfyller våra hyreskrav. Både interna och externa hyresgäster som önskar ansöka om bostadsbyte ska ha bott i sin bostad i minst 1 år. Extern hyresgäst ska uppvisa hyresavtal hos sin nuvarande hyresvärd.
Ett annat alternativ är att stå i vår bostadskö så att du/ni får erbjudanden när det finns lediga lägenheter i det/de områden ni är intresserade av. Här finns mer information om hur du/ni ställer er i kön om ni inte redan gör det: https://www.telge.se/bostader/hyr-av-oss/sa-funkar-det/
Vänlig hälsning,
Anni