Välkommen till Telges kundforum. Här hittar du aktuella och vanliga frågor och svar och du kan också ställa en fråga till oss.
Just nu har vi längre väntetid i telefon och längre handläggningstider än vanligt. Vi kommer att återkoppla i olika ärenden så fort det går.
Tänk på att i vårt öppna kundforum kan alla läsa det du skriver. Vi svarar måndag-torsdag kl. 8-17 och fredagar kl. 8-15.
Om ditt ärende gäller felanmälan eller om du vill komma i kontakt med oss är du välkommen att kontakta vår kundservice: https://www.telge.se/kundservice/
Telgekoncernen består av moderbolaget Telge AB och ett flertal dotter- och intressebolag. Telge AB ägs av Södertälje kommun.
Här kan du som är intresserad läsa mer: www.telge.se
Så här säger du upp din lägenhet:
Vi tar bara emot skriftliga och daterade uppsägningar med underskrift från innehavaren av avtalet. Här hittar du en blankett för uppsägning - som gäller för alla typer av uppsägning; bostad, garage, p-plats, förråd.
Underlaget kan lämnas till vår reception på Storgatan 42, eller skickas till Telge Bostäder AB, Box 633, 151 27 Södertälje, via e-post eller fax, 08-550 228 58.
Vänliga hälsningar,
Anni
tack för ditt meddelande.
Uppsägningstiden för lägenhet är alltid tre hela kalendermånader. Har du fler frågor är du välkommen att kontakta mina kollegor på kundservice, 08-550 221 00.
Vänliga hälsningar,
I cancelled the apartment contract so i have 3 month notice period ,during notice period my brother can live in my apartment as i move to another apartment
Thanks for your mail.
Please contact our servicedesk for furthure information phone 08-550 221 00, mail kundservicebostader@telge.se