Välkommen till Telges kundforum. Här hittar du aktuella och vanliga frågor och svar och du kan också ställa en fråga till oss.
Just nu har vi längre väntetid i telefon och längre handläggningstider än vanligt. Vi kommer att återkoppla i olika ärenden så fort det går.
Tänk på att i vårt öppna kundforum kan alla läsa det du skriver. Vi svarar måndag-torsdag kl. 8-17 och fredagar kl. 8-15.
Om ditt ärende gäller felanmälan eller om du vill komma i kontakt med oss är du välkommen att kontakta vår kundservice: https://www.telge.se/kundservice/
Telgekoncernen består av moderbolaget Telge AB och ett flertal dotter- och intressebolag. Telge AB ägs av Södertälje kommun.
Här kan du som är intresserad läsa mer: www.telge.se
Pga av den rådande situationen med covid-19 så har vi personalbrist, handläggningstiden kan ta upp till 6 veckor, men vi försöker jobba så fort vi kan.
När du söker en lägenhet hos oss är vårt råd att du laddar upp dina intyg så snart du fått erbjudande om en lägenhet. Om du fått mail av oss om att ladda upp dina intyg, behöver detta inte betyda att du ligger först i kön. Under rådande situation kring covid-19 kan vi tyvärr inte ge dig besked om hur lång tid handläggningen tar men du får ett besked av oss så snart vi är klara med handläggningen.