Fråga om kundnod

”Port 1” på vår kundnod (Telge stadsnät) fungerar inte. Vi får efter detta inte längre fullt fungerande internet. Vår internetleverantören (Com Hem) har inget fel från deras sida, så felet borde vara på kundnoden. Vad ska jag göra?

Kommentarer

  • Hej Susanna,
    En felanmälan behöver lämnas till din tjänsteleverantör, precis som du har gjort. Kan tjänsteleverantören inte se att det är någon typ av driftproblematik hos dig ska tjänsteleverantören skicka ett ärende till oss på Telge Nät så att vi kan göra en felsökning och se vad det är som gör att du inte har en fungerande tjänst och lösa problemet.

    Hälsningar
  • Om man vill lossa bredbands dosan i väggen hur gör man det?
    Ska tapetsera men den är i vägen för gamla tapeter satt löst överallt så behöver bred spackla och måla innan tapeterna.
    Om det går lossa den tillfälligt?
    Petri Hautala
  • Hej Petri,

    Tack för ditt mejl.Tar din fråga vidare till vår avdelning stadsnät och återkommer så snart jag fått besked. Såhär i juletider kan svaret dröja något, men vi gör vårt bästa.

    Hälsningar
    Nina
    Nina Nät/Återvinning
  • Hej Petri,

    Kontakta din tjänsteleverantör och meddela att du vill ta ner din nod. Enligt rutin skickar de i sin tur ett ärende till oss på Telge Nät och vi kommer ut och monterar ner/upp din nod.

    Nina Nät/Återvinning
  • Hej,

    Vår kundnod är död sedan den 21 December. Detta är felanmält till tjänste-leverantören samma dag, som även anmälde detta till er samma dag.
    De / jag har efterfrågat status på ärendet konstant från detta datum utan någon respons.
    Då kundnoden är förseglad så kan jag inte själv montera ned den utan behöver ha en service-tekniker från telge nät på plats.

    Vad ska jag göra för att få igång detta ärende hos er?

    Med vänlig hälsning
    Tobias Lööf
  • Hej Tobias,

    Fick du svar på hur du ska gå tillväga?

    Nina Nät/Återvinning
  • Hej,

    Ja, efter en del omvägar så fick jag svar och assistans.
    Ärendet är nu avklarat och stängt.

    Mvh
    Tobias Lööf
  • Hej Tobias,

    Toppen! bra att allt löste sig.
    Nina Nät/Återvinning
  • Hej jag undrar om alla noder klarar 1Gbit? För jag vill uppgradera men våran nod är över 10 år gammal så vill gärna veta att den klarar av det först
    Andreas
  • Hej Andreas,

    Du får vara snäll och ställa den frågan till din tjänsteleverantör istället. De kontaktar då Telge Nät och reder ut om du kan uppgradera.

    Vänliga hälsningar
    Kicki Nät/Återvinning
  • Hej,

    Noden hemma saknar strömadapter, förra hyresgästen har slarvat bort den. Vid samtal med kundtjänst släpper Telge Bostäder allt ansvar?
    Var ska vi hitta en adapter som fungerar?
    Sara
  • Hej Sara,

    det är din tjänsteleverantör som tillhandahåller detta. Jag hänvisar dig därför att kontakta din leverantör för att få hjälp med en ny strömadapter.

    Vänliga hälsningar,
    Emmy Bostäder

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.