Välkommen till Telges kundforum. Här hittar du aktuella och vanliga frågor och svar och du kan också ställa en fråga till oss.
Just nu har vi längre väntetid i telefon och längre handläggningstider än vanligt. Vi kommer att återkoppla i olika ärenden så fort det går.
Tänk på att i vårt öppna kundforum kan alla läsa det du skriver. Vi svarar måndag-torsdag kl. 8-17 och fredagar kl. 8-15.
Om ditt ärende gäller felanmälan eller om du vill komma i kontakt med oss är du välkommen att kontakta vår kundservice: https://www.telge.se/kundservice/
Telgekoncernen består av moderbolaget Telge AB och ett flertal dotter- och intressebolag. Telge AB ägs av Södertälje kommun.
Här kan du som är intresserad läsa mer: www.telge.se
Ska du flytta och behöver säga upp dina avtal med oss gör du dina flyttanmälningar för respektive produkt på https://www.telge.se/kundservice/flyttanmalan/
Hälsningar
Tack för din fråga.
Telge Nät
För elnät samt vatten och avlopp gäller samma rutin vid försäljning som vid flytt. Läs mer här https://www.telge.se/kundservice/flyttanmalan/
Känner du dig osäker så hjälper vår kundservice dig, ring 08-550 233 00 eller mejla nat@telge.se
Telge Återvinning
Gällande uppsägning av sopor så kan antingen fylla i ett digitalt formulär som du hittar här https://www.telge.se/kundservice/flyttanmalan/ under fliken återvinning.
Eller kontakta kundservice, ring 08-550 222 33 eller mejla atervinning@telge.se