Fiberanslutnning
Hej.
Den 1 april flyttade vi ett nybyggt hus på Fridshällsvägen 35 1512 54 i Södertälje. Vi har fiberanslutnings via Stadsnätet och vår tjänsteleverantör är Tele2 och har tecknat abonnemanget 500/100. Sedan vi flyttade in de 1 april har vi väldigt dåligt täckning, långt under hastigheten 500Mb. Jag felanmälde detta till Tele2 1 april och var i kontakt med dem igår. De säger att de i sin tur har varit i kontakt med er på Stadsnätet då de tror felet ligger hos er och att de inväntar svar från er. Under tiden drabbas vi då vi knappt kan använda Internet eller se på tv...Jag vet inte riktigt vem som har huvudansvaret, Stadsnätet som har installerat fibern eller Tele2 som tillhandahåller tjänsten?
Vänligen
Gabriel Bozyel
0760198968
Den 1 april flyttade vi ett nybyggt hus på Fridshällsvägen 35 1512 54 i Södertälje. Vi har fiberanslutnings via Stadsnätet och vår tjänsteleverantör är Tele2 och har tecknat abonnemanget 500/100. Sedan vi flyttade in de 1 april har vi väldigt dåligt täckning, långt under hastigheten 500Mb. Jag felanmälde detta till Tele2 1 april och var i kontakt med dem igår. De säger att de i sin tur har varit i kontakt med er på Stadsnätet då de tror felet ligger hos er och att de inväntar svar från er. Under tiden drabbas vi då vi knappt kan använda Internet eller se på tv...Jag vet inte riktigt vem som har huvudansvaret, Stadsnätet som har installerat fibern eller Tele2 som tillhandahåller tjänsten?
Vänligen
Gabriel Bozyel
0760198968
Följ inlägget
2
följare
Tack för info.
Ni har gjort helt rätt- det är till er valda tjänsteleverantör ni vänder er vid felanmälan. Ska se om er ärende kommit in. Det kan vara bra för er att veta att vi har en åtgärdstid på upp till 14 dagar. Kan gå snabbare beroende på vad det är för fel.
Nu har jag kollat internt och vi har inte fått in någon felanmälan från Tele 2 till oss.
Jag har nu varit i kontakt med Tele 2 som säger att de har skickat en felanmälan till er.
Vänligen
Gabriel Bozyel
Nu har jag varit i kontakt med Tele 2 som säger att de har skickat en felanmälan till er.
Vänligen
Gabriel Bozyel
Tack för info. Jag återkommer om vi inte fått in anmälan från Tele 2. Om den inkommit ser rutinen för felanmälan ut enligt följande
- Kontakta din tjänsteleverantör.
- Tjänsteleverantören felsöker tillsammans med dig över telefon.
- Tjänsteleverantören löser förhoppningsvis ditt problem, och om inte kontaktar tjänsteleverantören oss på Telge Nät för att göra felanmälan.
- Telge Nät felsöker och lämnar besked till tjänsteleverantören med felsökningsresultat.
- Tjänsteleverantören återkommer till dig med besked.
Läs mer här https://www.telge.se/stadsnatet/felanmalan/Tacksam för snabb återkoppling
Mvh/ My
Tack för din fråga. Kan du beskriva vad det är du behöver hjälp med? Hyr du en lokal av Telge Fastigheter eller Telge Bostäder? Saknar du uppkoppling, sladd eller är det något annat?
Detta är ett publikt forum som gäller för nästan alla bolag i koncernen. Har du mejlat ett specifikt bolag så kommer respektive kundservice att hjälpa dig vidare med ditt ärende.