fiber

Hur går det med förhandlingarna med TELIA angående TV.
Vid tidigare fråga så var det på gång??

Kommentarer

  • Hej Anders,

    Tack för din fråga.
    Vi har en pågående dialog där båda parter är intresserade. En förhandling som dragit ut på tiden då det under tiden även bytts personal. Men vi beräknar att ha avtalet på plats inom kort.
    Nina Nät/Återvinning
  • Hej!
    Det låter bra...kommer ni att marknadsföra det eller är det Telias uppdrag?
    Mvh
    Anders
    anders
  • Hej Anders,

    Då vi är en kommunal verksamhet som inte ska göra reklam för enskilda bolag/leverantörer så lägger vi upp en liten "notis" om det på vår hemsida Telge.se. Det kan säkert hända att vi informerar på annat vis om det är ytterligare faktorer som spelar in.

    Men om du skriver här om ca 3 veckor så bör jag kunna lämna besked om hur det gått.


    Nina Nät/Återvinning
  • Hej!
    Hur går det med att få tv från Telia?
    Mvh
    Anders
    anders
  • Hej Anders,

    Tack för att du följer upp vår pågående förhandling med Telia.

    Som det ser ut just nu så kommer vi kunna erbjuda Telia som tjänsteleverantör i början av nästa år. Tyvärr har jag inget exakt datum att ge då förhandling pågår.
    Nina Nät/Återvinning
  • Hej!
    Något nytt med att få möjlighet till Tv via fiber ffrån Telia?

    anders
  • Hej Anders,

    Tack för din fråga.

    Förhandlingar pågår. Vår förhoppning är att vi ska hitta en lösning som passar både tjänsteleverantör och oss nätägare.
    Nina Nät/Återvinning
  • Hej!
    Nu är det dags att förhandla klart med Telia!!!
    Vi har tv med Viasat och dom kan inte leverera bra sändning. Bilden fryser och dom skyller på kablar m.m…
    Vi hade det bättre med mottagning genom telefon jacket och funderar nu på att avsäga oss ett fiber abonnemang som ej har blivit inkopplat ännu i en annan fastighet som jag äger.
    När har ni löst avtal med Telia?
    Vi är flera som har samma problem så det är inte bara vårt.
    Hoppas på en snar lösning, för nu säger vi upp abonnemanget med Viasat.
    Mvh
    Anders Bengs
    anders
  • Hej Anders,

    Förhandling pågår men vi har goda förhoppningar att det ska vara löst inom kort. Så håll ut.

    Nina Nät/Återvinning
  • Hej igen...
    Blir det något avtal med Telia för Tv ?
    Mvh
    Anders
    anders
  • Hej igen,

    Förhandlingarna pågår fortfarande. Jag har tyvärr inget bättre svar i dagsläget.

    Vänliga hälsningar
    Kicki Nät/Återvinning
  • Ok, var sitter problemet nus, hosTelge eller Telia.
    Kan vi som kunder göra något eftersom det inte finns många alternativ trots att fibern skulle vara "öppen".
    Vi har många "låsningar" i bild kvalitén.
    mvh
    Anders
    anders
  • Hej igen Anders,

    Nu har jag ett bättre svar: Telge Nät och Telia är överens och bollen ligger hos Telia.

    Vänliga hälsningar
    Kicki Nät/Återvinning
  • Telia sa tidigt i somras att det finns ett avtal om tv-tjänsten.
    Den 9/8 kopplade de ur mitt kopparnät-abonnemang och har ännu inte fått igång tjänsten via stadsnätet. De säger att de kontaktat telge nät om det men får inget svar.
    Magnus Olsson
  • Hej Magnus,

    Tack för din fråga.

    Har du tecknat avtal med Telia och efter det inte fått igång dina tjänster?
    Nina Nät/Återvinning
  • De gjorde en förändring i mitt avtal  I princip så tecknade de ett nytt avtal med mig till Stadsnätet trots att jag ifrågasatte det. Den 9/8 så stängde de ner mitt gamla avtal trots protest.
    Magnus Olsson
  • Hej igen,

    Jag flyttar över dig till en annan mejlkorg då vi bryr oss om din integritet (gdpr)

    Håll utkik i din mejl.
    Nina Nät/Återvinning
  • Telge nät kan med glädje informera om att avtal tecknats med Telia gällande internet. Vi har en pågående förhandling gällande tv och som vi hoppas ska vara löst inom kort.  Läs mer om vårt utbud här https://www.telge.se/stadsnatet/jag-ar-ansluten/
    Nina Nät/Återvinning
  • Konstigt. Har haft Telias bredband via stadsnätet sen 2018.
    Magnus Olsson
  • Konstigt.
    Har haft bredband med Telia via telge stadsnät sen 2018.

    Magnus Olsson
  • Hej Magnus,

    Det stämmer och det har du helt rätt i. Det är jag som blandat ihop det. Det vi väntar på nu är att Telia ska aktivera utbudet för tv. Från vår sida är allt klart och vi är redo när de väll trycker på startknappen.
    Nina Nät/Återvinning
  • Ok
    De skyller på er att ni inte låter dem ansluta.
    Jag har sagt upp mitt abonnemang då de inte kan ge mig bla. återkoppling hur ärendet går men även försämringar i det avtal jag hade innan.
    Magnus Olsson
  • Hej Magnus,

    Tråkigt att höra. Jag tar med dina synpunkter till kundansvarig för tjänsteleverantörerna.
    Nina Nät/Återvinning

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.