Välkommen till Telges kundforum. Här hittar du aktuella och vanliga frågor och svar och du kan också ställa en fråga till oss.
Just nu har vi längre väntetid i telefon och längre handläggningstider än vanligt. Vi kommer att återkoppla i olika ärenden så fort det går.
Tänk på att i vårt öppna kundforum kan alla läsa det du skriver. Vi svarar måndag-torsdag kl. 8-17 och fredagar kl. 8-15.
Om ditt ärende gäller felanmälan eller om du vill komma i kontakt med oss är du välkommen att kontakta vår kundservice: https://www.telge.se/kundservice/
Telgekoncernen består av moderbolaget Telge AB och ett flertal dotter- och intressebolag. Telge AB ägs av Södertälje kommun.
Här kan du som är intresserad läsa mer: www.telge.se
Tack för din fråga.
Vi har en pågående dialog där båda parter är intresserade. En förhandling som dragit ut på tiden då det under tiden även bytts personal. Men vi beräknar att ha avtalet på plats inom kort.
Det låter bra...kommer ni att marknadsföra det eller är det Telias uppdrag?
Mvh
Anders
Då vi är en kommunal verksamhet som inte ska göra reklam för enskilda bolag/leverantörer så lägger vi upp en liten "notis" om det på vår hemsida Telge.se. Det kan säkert hända att vi informerar på annat vis om det är ytterligare faktorer som spelar in.
Men om du skriver här om ca 3 veckor så bör jag kunna lämna besked om hur det gått.
Hur går det med att få tv från Telia?
Mvh
Anders
Tack för att du följer upp vår pågående förhandling med Telia.
Som det ser ut just nu så kommer vi kunna erbjuda Telia som tjänsteleverantör i början av nästa år. Tyvärr har jag inget exakt datum att ge då förhandling pågår.
Något nytt med att få möjlighet till Tv via fiber ffrån Telia?
Tack för din fråga.
Förhandlingar pågår. Vår förhoppning är att vi ska hitta en lösning som passar både tjänsteleverantör och oss nätägare.
Nu är det dags att förhandla klart med Telia!!!
Vi har tv med Viasat och dom kan inte leverera bra sändning. Bilden fryser och dom skyller på kablar m.m…
Vi hade det bättre med mottagning genom telefon jacket och funderar nu på att avsäga oss ett fiber abonnemang som ej har blivit inkopplat ännu i en annan fastighet som jag äger.
När har ni löst avtal med Telia?
Vi är flera som har samma problem så det är inte bara vårt.
Hoppas på en snar lösning, för nu säger vi upp abonnemanget med Viasat.
Mvh
Anders Bengs
Förhandling pågår men vi har goda förhoppningar att det ska vara löst inom kort. Så håll ut.
Blir det något avtal med Telia för Tv ?
Mvh
Anders
Förhandlingarna pågår fortfarande. Jag har tyvärr inget bättre svar i dagsläget.
Vänliga hälsningar
Kan vi som kunder göra något eftersom det inte finns många alternativ trots att fibern skulle vara "öppen".
Vi har många "låsningar" i bild kvalitén.
mvh
Anders
Nu har jag ett bättre svar: Telge Nät och Telia är överens och bollen ligger hos Telia.
Vänliga hälsningar
Den 9/8 kopplade de ur mitt kopparnät-abonnemang och har ännu inte fått igång tjänsten via stadsnätet. De säger att de kontaktat telge nät om det men får inget svar.
Tack för din fråga.
Har du tecknat avtal med Telia och efter det inte fått igång dina tjänster?
Jag flyttar över dig till en annan mejlkorg då vi bryr oss om din integritet (gdpr)
Håll utkik i din mejl.
Har haft bredband med Telia via telge stadsnät sen 2018.
Det stämmer och det har du helt rätt i. Det är jag som blandat ihop det. Det vi väntar på nu är att Telia ska aktivera utbudet för tv. Från vår sida är allt klart och vi är redo när de väll trycker på startknappen.
De skyller på er att ni inte låter dem ansluta.
Jag har sagt upp mitt abonnemang då de inte kan ge mig bla. återkoppling hur ärendet går men även försämringar i det avtal jag hade innan.
Tråkigt att höra. Jag tar med dina synpunkter till kundansvarig för tjänsteleverantörerna.