Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Fiber

Vi har långsam anslutning via stadsnätet (internet) även vid direkt inkoppling av dator. Dessutom strular tv-signalen (ej samma leverantör) vilket får oss att misstänka att det inte är våra tjänsteleverantörer utan själva stadsnätet som strular. Hur kollar vi det?

Kommentarer

  • Hej Birgitta,

    Tack för ditt inlägg.
    Kontakta din tjänsteleverantör och gör en felanmälan. Din valda tjänsteleverantör gör en felsökning och återkopplar till dig i ärendet.

    Får önska dig en fin dag.

    Nina Nät
  • Har idag haft kontakt med Viasat som säger att inta störningar finns (trots att det i aktuell driftinfo på deras hemsida står att det fortfarande är störningar i ett nät). Fick ingen större hjälp därifrån.
    Banhofs felsökning behövs en halv arbetsdag för så det har vi inte ännu haft tid för.
    Känns lite hopplöst.
  • Hej Birgitta,

    Tack för informationen. Förstår din frustration, då felet är hos din tjänsteleverantör behöver dem åtgärda problemet. Vet att många arbetar hemifrån vilket belastar nätet mer och det i sin tur kan orsaka störningar. Vi får ha tålamod i dessa tider och jag vill tro att alla gör sitt bästa för att det ska fungera.

    Får hoppas att det löser sig för dig inom kort.
    Nina Nät

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.