Fiber

Vi har långsam anslutning via stadsnätet (internet) även vid direkt inkoppling av dator. Dessutom strular tv-signalen (ej samma leverantör) vilket får oss att misstänka att det inte är våra tjänsteleverantörer utan själva stadsnätet som strular. Hur kollar vi det?

Kommentarer

  • Hej Birgitta,

    Tack för ditt inlägg.
    Kontakta din tjänsteleverantör och gör en felanmälan. Din valda tjänsteleverantör gör en felsökning och återkopplar till dig i ärendet.

    Får önska dig en fin dag.

    Nina Nät/Återvinning
  • Har idag haft kontakt med Viasat som säger att inta störningar finns (trots att det i aktuell driftinfo på deras hemsida står att det fortfarande är störningar i ett nät). Fick ingen större hjälp därifrån.
    Banhofs felsökning behövs en halv arbetsdag för så det har vi inte ännu haft tid för.
    Känns lite hopplöst.
    Birgitta
  • Hej Birgitta,

    Tack för informationen. Förstår din frustration, då felet är hos din tjänsteleverantör behöver dem åtgärda problemet. Vet att många arbetar hemifrån vilket belastar nätet mer och det i sin tur kan orsaka störningar. Vi får ha tålamod i dessa tider och jag vill tro att alla gör sitt bästa för att det ska fungera.

    Får hoppas att det löser sig för dig inom kort.
    Nina Nät/Återvinning

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.