Välkommen till Telges kundforum. Här hittar du aktuella och vanliga frågor och svar och du kan också ställa en fråga till oss.
Just nu har vi längre väntetid i telefon och längre handläggningstider än vanligt. Vi kommer att återkoppla i olika ärenden så fort det går.
Tänk på att i vårt öppna kundforum kan alla läsa det du skriver. Vi svarar måndag-torsdag kl. 8-17 och fredagar kl. 8-15.
Om ditt ärende gäller felanmälan eller om du vill komma i kontakt med oss är du välkommen att kontakta vår kundservice: https://www.telge.se/kundservice/
Telgekoncernen består av moderbolaget Telge AB och ett flertal dotter- och intressebolag. Telge AB ägs av Södertälje kommun.
Här kan du som är intresserad läsa mer: www.telge.se
Tack för din fråga.
Fibernätet fungerar. Det är i leveransen av tjänsten IP-tv det förekommer störningar gäller kunder som har avtal med Telenor, Viasat och ComHem. Felsökning pågår tillsammans med tjänsteleverantörerna för att hitta orsaken. Här hittar du information om störningen https://www.telge.se/kundservice/driftstatus/
Tack för ditt inlägg,
Vi är medvetna om att driftstörningar påverkar din vardag. För oss är det viktigt att vårat nät fungerar som det ska och att vi kan säkra våra leveranser till våra kunder. Vi gör vårt yttersta för att hitta vad som orsakar störningen och felsökning pågår tillsammans med din tjänsteleverantör. Vi uppdaterar informationen löpande på Telge.se/driftstatus och du ska även hitta mer information på hemsidan hos den tjänsteleverantör du har ditt avtal med.
För närvarande har jag inget sluttid för när detta är åtgärdat.