Välkommen till Telges kundforum. Här hittar du aktuella och vanliga frågor och svar och du kan också ställa en fråga till oss.
Just nu har vi längre väntetid i telefon och längre handläggningstider än vanligt. Vi kommer att återkoppla i olika ärenden så fort det går.
Tänk på att i vårt öppna kundforum kan alla läsa det du skriver. Vi svarar måndag-torsdag kl. 8-17 och fredagar kl. 8-15.
Om ditt ärende gäller felanmälan eller om du vill komma i kontakt med oss är du välkommen att kontakta vår kundservice: https://www.telge.se/kundservice/
Telgekoncernen består av moderbolaget Telge AB och ett flertal dotter- och intressebolag. Telge AB ägs av Södertälje kommun.
Här kan du som är intresserad läsa mer: www.telge.se
Du behöver lämna in en ny ansökan om autogiro, antingen via din bank eller få en blankett hemskickad till dig eller så använder du den här länken https://www.telge.se/globalassets/bostader/blanketter/tb-blankett-autogiro-nov-2018.pdf
Mvh
Edmon Marugil
Autogiroblanketten finns att skriva ut från vår hemsida här eller att hämta i vår reception på Storgatan 42.
Hälsningar,
Tack på förhand
har hon autogiro får hon tyvärr ingen faktura hemskickad. Undantaget är då hyran justeras vid den årliga höjningen, då kommer en pappersfaktura för att hon ska se den nya avgiften.
Vänliga hälsningar,
elförbrukningen ser hon hos sin elleverantör. Är leverantören Telge Energi hittar hon det på deras hemsida på Mina sidor.
Vänliga hälsningar,
På pappret är det lättare att se och konturerna blir tydligare.
Tack för din fråga.
När kund finns registrerad för autogiro-faktura hos oss på Telge Nät och Telge Återvinning (elnät samt vatten och avlopp) skickas pappersfakturan ut per automatik. När det gäller elhandel (den el du förbrukar i hemmet) ber jag dig kontakta det företag du anlitat för information.
För att anmäla autogiro hos Telge Återvinning klicka här https://www.telge.se/atervinning/ovrigt-utbud/ditt-sopabonnemang/e-faktura-eller-autogiro/
För att anmäla autogiro hos Telge Nät klicka här https://telgeenergi.se/privat/kundservice/faktura-och-betalning/
Du är alltid välkommen att ringa 08-550 233 00 eller mejla nat@telge.se för frågor gällande elnät, stadsnät, fjärrvärme samt vatten och avlopp.
Tack för din fråga.
Vill du anmäla autogiro för elnätet så uppger du Telge Nät läs mer här https://www.telge.se/kundservice/formular-och-bestallningar/betalningssatt-for-fakturor-hos-telge-nat/
Gäller det elhandel så kontaktar du det bolag du tecknat avtal med-har du Telge Energi så kan du läsa mer om hur du gör här https://telgeenergi.se/kundservice/faq/faktura/vilka-betalningssatt-erbjuder-ni/