Välkommen till Telges kundforum. Här hittar du aktuella och vanliga frågor och svar och du kan också ställa en fråga till oss.
Just nu har vi längre väntetid i telefon och längre handläggningstider än vanligt. Vi kommer att återkoppla i olika ärenden så fort det går.
Tänk på att i vårt öppna kundforum kan alla läsa det du skriver. Vi svarar måndag-torsdag kl. 8-17 och fredagar kl. 8-15.
Om ditt ärende gäller felanmälan eller om du vill komma i kontakt med oss är du välkommen att kontakta vår kundservice: https://www.telge.se/kundservice/
Telgekoncernen består av moderbolaget Telge AB och ett flertal dotter- och intressebolag. Telge AB ägs av Södertälje kommun.
Här kan du som är intresserad läsa mer: www.telge.se
Tack för din fråga.
Regeringen har gett Sveriges elnätsbolagen i uppdrag att betala ut elpriskompensationen och sista utbetalningdag är 31 december 2022. Då varje elnätsbolag har olika förutsättningar för att hantera detta så kommer även utbetalningperioderna och utbetalningssättet att variera. För Telge Näts del har vi efter noga övervägande valt att betala ut kompensationen som ett engångsbelopp under september månad. Du kan läsa mer om detta här https://nya.telge.se/nyheter/aktuellt/hushall-kompenseras-for-hoga-elpriser/
Tack för ditt inlägg. Kompensationen betalades ut v 33-har du rätt till ersättning men saknar utbetalning så ber jag dig kontakta Telge Näts kundservice mejla nat@telge.se eller ring 08-550 233 00.