Elpriskompensation

Utbetalningen är ett engångsbelopp för perioden december - mars med ett tariffangivet månadsbelopp. Men ni anger inte om beloppet avser förbrukning/månad eller förbrukning/period. Exempel: A. Förbrukning/månad är < 700kwh = ingen elpriskompensation. B. Sammanlagda förbrukning under perioden är >700kwh = utbetalning av 4x100:- Vilket alternativ gäller?
Tillägger att det var en ren tillfällighet jag fick vetskap om ert meddelande avseende utbetalning av elpriskompensation. Har ni informerat på fler platser än i Facebook?
Undrar också varför ni begär att jag ska lämna ut mina bankkontouppgifter. Är kund med digital fakturering sedan många år tillbaka så alla uppgifter finns redani ert system. Jag blir alltid lite misstänksam när man vill ha mina bankuppgifter.
Vänligen
Göran Karström
Göran Karström

Kommentarer

  • Hej Göran,

    Tack för din fråga.

    Alla kunder som har rätt till kompensation ska ha fått ett informationsbrev hemskickat till sin brevlåda i maj. Saknar du brevet så kan det bero på två saker- det ena är att postgången strulat det andra är att du inte nått upp till de kilowattimmar som krävs för att få kompensation. I brevet som skickades ut fanns den totala summan, men även en specifikation/tabell på förbrukade kWh per månad. För att få kompensationen utbetald direkt till ditt konto behövde du anmäla det till Swedbank. Har du inte anmält ditt konto så betalas ersättningen ut via en utbetalningsavi i slutet av augusti. Utöver brevet som skickats ut så har vi informerat via vår webb telge.se/elpriskompensation samt på Facebook och Instagram.

    Nina Nät

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.