Till senaste kommentaren

Det går inte teckna internetabonnemang i min nya lägenhet, vad ska jag göra?

Hej,

det kan vara så att ett abonnemang ligger som en spärr. Kontakta den tjänsteleverantör du önskar teckna avtal med. Tjänsteleverantören skickar i sin tur ett meddelande till Telge Nät om att det finns en konflikt och på så vis kan vi lösa problemet.

Här hittar du kontaktuppgifter till våra tjänsteleverantörer.

Hälsningar,




Telge Kundservice Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Synpunkt angående sophämtning:
    Det går inte att ha ett mindre kärl än 140 liter eller välja färre tömningar än varannan vecka om man inte har en varmkompost.
    Jag bor ensam i mitt hushåll, sopsorterar och har kallkompost för grönsaker. Det gör att jag får max en soppåse i veckan att lägga i soptunnan. Det blir alltså två soppåsar, vilket bara täcker botten, i en soptunna på 140 liter när sopbilen kommer och tömmer. Det känns helt tokigt! Jag önskar att ha ett mindre kärl eller åtminstone kunna välja att ha sophämtning mer sällan. Tycker att det skulle löna sig att inte producera så mycket sopor och att kommunen skulle kunna vara mer flexibel, och servicemedveten även till hushåll på en person.
    Hälsar Maria Färdal i Mölnbo (som bor på landet utanför detaljplanerat område)
    MARIA FÄRDAL
  • Hej Maria,

    Tack för din synpunkt.

    Vad roligt att höra att du sorterar så bra och att du gör en stor insats för miljön. Dock finns det utmaningar när det gäller att anpassa avfallshanteringen efter det individuella behovet men håller med dig om att det "inte ska löna sig att producera mycket sopor". Vi arbetar med ständiga förbättringar och i framtiden kanske vi kan erbjuda en annan lösning än vad vi gör idag. Du är välkommen att höra av dig igen om du har fler idéer att dela med dig av.

    Trevlig helg,
    Nina Nät/Återvinning

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.