Till senaste kommentaren

Hur hanterar ni coronavirus och hantverkare?

Jag behöver ha hjälp av en hantverkare hemma, kan ni garantera att den som besöker mig är frisk?
Telge Kundservice Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Vår personal går inte till jobbet om de känner sig sjuka eller uppvisar symptom. All vår personal följer rutiner för att undvika smitta genom att tvätta händerna ofta, använda handsprit och hålla avstånd till medmänniskor. Dock kan vi inte garantera att personen är helt frisk eftersom smittan kan vara symptomfri. Känner du dig orolig kanske du har möjlighet att vänta utanför, vara i ett annat rum eller ta en promenad tills felet är åtgärdat.
    Telge Kundservice
  • Hej!
    Det kanske är dags att ni tänker på medmänniska och folk inte bara genom hygien men med ekonomi också. Att personal skickas ej ut för att fixa fel i lägenheter hos Telgebostäder kunder betyder också mindre kostnader för Telgebostäder.
    Det ska vara klokt och hjälpsam om ni tänker på folket ekonomi genom också att sänka hyrorna tillfälligt beroende på det här ovanligt situation. Ni har höjt hyrorna med 2.01% fast vi som jobbar vet ej om vi ska varslas, eller få inget lönehöjning med nästa fackliga LO avtal. Det dags att tänka tillsammans och hjälpa varandra i svårt och kris situation.
    MVH
    Duraid Hanna
  • En generell sänkning av hyror kommer inte att vara aktuell.
    Sedan innan kan du som hyresgäst alltid kontakta Telge Bostäder om du har problem med inbetalning av din hyra. Vi gör då en individuell bedömning och försöker alltid att hjälpa till så långt det är möjligt via olika betalningsuppgörelser. Så om du har problem, eller får problem att betala in din hyra ska du inte tveka att kontakta oss så fort som möjligt. Vi kan då tillsammans försöka hitta den bästa lösningen för dig. Kontakta i så fall vår kundtjänst på 08-550 221 00 eller kundservicebostader@telge.se.
    Telge Kundservice
  • Hej
    Ni har skrivit så "En generell sänkning av hyror kommer inte att vara aktuell"
    Vad betyder det !!!! Det betyder att ni som driver Telge Bostäder vet inget vad som händer omgivande er på hela världen eller ni är kanske har inte känslor mot andra människor och vilka farliga situationen som händer med de för hygien och ekonomi men på andra länder alla hjälper varandra för att de känner på varandra inte lika er, även i Sverige finns vissa företag som hjälper deras kunder med ekonomi för att de har mänskligheten, inte lika er, förutom ni har sagt att ” Vår personal går inte till jobbet om de känner sig sjuka eller uppvisar symptom” och det betyder att mindre kostnader till Telge Bostäder och på dessa fallet blir också mindre hyror till hyresgästerna för att kontrakten med Telge Bostäder att varje hyresgäst betalar avgift för hyra och servis alltså nu betalar vi bara för hyra utan servis och det bör bli mindre betalning.
    Peter
  • Hela Södertälje står i princip stilla, Scania står still, vi kan i värsta fall sättas i karantän vissa delar av Stockholm. Personligen har jag inte kunnat jobba på tre veckor då mitt ena barn är sjukt. Varför inte göra ett bidrag och låta oss slippa en liten del av den oro och ångest dom flesta känner? Vi är mitt i det här tillsammans. Kom igen.
    CL
  • Hej CL och Peter,

    jag förstår verkligen att det är en jobbig situation för dig och för många människor både nu och sedan en lång tid tillbaka. En liknande fråga är tidigare besvarad lite längre upp i denna tråd och även om det är en tid sedan så är det samma svar som fortfarande gäller:

    "En generell sänkning av hyror kommer inte att vara aktuell. Sedan innan kan du som hyresgäst alltid kontakta Telge Bostäder om du har problem med inbetalning av din hyra. Vi gör då en individuell bedömning och försöker alltid att hjälpa till så långt det är möjligt via olika betalningsuppgörelser. Så om du har problem, eller får problem att betala in din hyra, tveka inte att kontakta oss så fort som möjligt. Vi kan då tillsammans försöka hitta den bästa lösningen för dig. Kontakta i så fall vår kundtjänst på 08-550 221 00 eller kundservicebostader@telge.se "

    Eftersom frågan nu är besvarad så stänger jag tråden men finns fler frågor kring detta eller annat så går det bra att ställa en ny fråga i vårt forum.

    Vänlig hälsning,
    Anni
    Telge Kundservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.