Till senaste kommentaren

Hur hanterar ni coronavirus och hantverkare?

Jag behöver ha hjälp av en hantverkare hemma, kan ni garantera att den som besöker mig är frisk?
Telge Kundservice Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Vår personal går inte till jobbet om de känner sig sjuka eller uppvisar symptom. All vår personal följer rutiner för att undvika smitta genom att tvätta händerna ofta, använda handsprit och hålla avstånd till medmänniskor. Dock kan vi inte garantera att personen är helt frisk eftersom smittan kan vara symptomfri. Känner du dig orolig kanske du har möjlighet att vänta utanför, vara i ett annat rum eller ta en promenad tills felet är åtgärdat.
    Telge Kundservice
  • Hej!
    Det kanske är dags att ni tänker på medmänniska och folk inte bara genom hygien men med ekonomi också. Att personal skickas ej ut för att fixa fel i lägenheter hos Telgebostäder kunder betyder också mindre kostnader för Telgebostäder.
    Det ska vara klokt och hjälpsam om ni tänker på folket ekonomi genom också att sänka hyrorna tillfälligt beroende på det här ovanligt situation. Ni har höjt hyrorna med 2.01% fast vi som jobbar vet ej om vi ska varslas, eller få inget lönehöjning med nästa fackliga LO avtal. Det dags att tänka tillsammans och hjälpa varandra i svårt och kris situation.
    MVH
    Duraid Hanna
  • En generell sänkning av hyror kommer inte att vara aktuell.
    Sedan innan kan du som hyresgäst alltid kontakta Telge Bostäder om du har problem med inbetalning av din hyra. Vi gör då en individuell bedömning och försöker alltid att hjälpa till så långt det är möjligt via olika betalningsuppgörelser. Så om du har problem, eller får problem att betala in din hyra ska du inte tveka att kontakta oss så fort som möjligt. Vi kan då tillsammans försöka hitta den bästa lösningen för dig. Kontakta i så fall vår kundtjänst på 08-550 221 00 eller kundservicebostader@telge.se.
    Telge Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.