Välkommen till Telges kundforum. Här hittar du aktuella och vanliga frågor och svar och du kan också ställa en fråga till oss.
Just nu har vi längre väntetid i telefon och längre handläggningstider än vanligt. Vi kommer att återkoppla i olika ärenden så fort det går.
Tänk på att i vårt öppna kundforum kan alla läsa det du skriver. Vi svarar måndag-torsdag kl. 8-17 och fredagar kl. 8-15.
Om ditt ärende gäller felanmälan eller om du vill komma i kontakt med oss är du välkommen att kontakta vår kundservice: https://www.telge.se/kundservice/
Telgekoncernen består av moderbolaget Telge AB och ett flertal dotter- och intressebolag. Telge AB ägs av Södertälje kommun.
Här kan du som är intresserad läsa mer: www.telge.se
Det kanske är dags att ni tänker på medmänniska och folk inte bara genom hygien men med ekonomi också. Att personal skickas ej ut för att fixa fel i lägenheter hos Telgebostäder kunder betyder också mindre kostnader för Telgebostäder.
Det ska vara klokt och hjälpsam om ni tänker på folket ekonomi genom också att sänka hyrorna tillfälligt beroende på det här ovanligt situation. Ni har höjt hyrorna med 2.01% fast vi som jobbar vet ej om vi ska varslas, eller få inget lönehöjning med nästa fackliga LO avtal. Det dags att tänka tillsammans och hjälpa varandra i svårt och kris situation.
MVH
Sedan innan kan du som hyresgäst alltid kontakta Telge Bostäder om du har problem med inbetalning av din hyra. Vi gör då en individuell bedömning och försöker alltid att hjälpa till så långt det är möjligt via olika betalningsuppgörelser. Så om du har problem, eller får problem att betala in din hyra ska du inte tveka att kontakta oss så fort som möjligt. Vi kan då tillsammans försöka hitta den bästa lösningen för dig. Kontakta i så fall vår kundtjänst på 08-550 221 00 eller kundservicebostader@telge.se.
Ni har skrivit så "En generell sänkning av hyror kommer inte att vara aktuell"
Vad betyder det !!!! Det betyder att ni som driver Telge Bostäder vet inget vad som händer omgivande er på hela världen eller ni är kanske har inte känslor mot andra människor och vilka farliga situationen som händer med de för hygien och ekonomi men på andra länder alla hjälper varandra för att de känner på varandra inte lika er, även i Sverige finns vissa företag som hjälper deras kunder med ekonomi för att de har mänskligheten, inte lika er, förutom ni har sagt att ” Vår personal går inte till jobbet om de känner sig sjuka eller uppvisar symptom” och det betyder att mindre kostnader till Telge Bostäder och på dessa fallet blir också mindre hyror till hyresgästerna för att kontrakten med Telge Bostäder att varje hyresgäst betalar avgift för hyra och servis alltså nu betalar vi bara för hyra utan servis och det bör bli mindre betalning.
jag förstår verkligen att det är en jobbig situation för dig och för många människor både nu och sedan en lång tid tillbaka. En liknande fråga är tidigare besvarad lite längre upp i denna tråd och även om det är en tid sedan så är det samma svar som fortfarande gäller:
"En generell sänkning av hyror kommer inte att vara aktuell. Sedan innan kan du som hyresgäst alltid kontakta Telge Bostäder om du har problem med inbetalning av din hyra. Vi gör då en individuell bedömning och försöker alltid att hjälpa till så långt det är möjligt via olika betalningsuppgörelser. Så om du har problem, eller får problem att betala in din hyra, tveka inte att kontakta oss så fort som möjligt. Vi kan då tillsammans försöka hitta den bästa lösningen för dig. Kontakta i så fall vår kundtjänst på 08-550 221 00 eller kundservicebostader@telge.se "
Eftersom frågan nu är besvarad så stänger jag tråden men finns fler frågor kring detta eller annat så går det bra att ställa en ny fråga i vårt forum.
Vänlig hälsning,
Anni