Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Bristande information

Ni måste bli snabbare på att få ut information på hemsidan vid problem med vatten/avlopp etc.
Idag t.ex har vi problem med vattnet i Östertälje som är brunt. Ringer kundtjänst och blir trevligt bemött men de kan såklart bara konfirmera att det är problem men inga detaljer i ärendet.
Varken på "Hemsidan" eller avdelningen för driftstatus finns någon information.
Där måste det meddelas så fort felet upptäcks och även när det är avhjälpt.
Är vattnet helt otjänligt? Kan man koka och använda?
Tydlig information är viktigt för allmänheten och skulle ju avlasta kundtjänsts telefon.

Kommentarer

  • Hej Per,
    Tack för din uppmärksamhet och återkoppling till oss!

    Jag har stämt av med driftavdelningen och det stämmer som du säger att vi har haft en vattenläcka som har lagats under dagen idag. På grund av driftsavbrottet kan det fortfarande vara problem med brunt vatten i fastigheter runt Gökvägen 2.
    Den bruna färgningen kommer från rost och är inte farligt men du kan behöva spola ett tag i kranen för att det ska försvinna.
    Idag var det mänskliga faktorn som gjorde att driftinformationen inte kom upp på driftstatussidan på vår hemsida där du alltid ska kunna läsa om våra störningar, vi ber verkligen om ursäkt för det.
    Vi kommer att gå igenom vår störningsprocess igen och titta på vad vi behöver åtgärda för att minska risken för bristande driftinformation.

    Hälsningar

    Lovisa Nät/Återvinning

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.