Till senaste kommentaren

Brist i lägenhet fukt-/ mögelskador

Hej!

En renovering av badrummet pga fukt/ mögel har nu pågått i vår lägenhet i över en månad. Enligt grabbarna som håller på med Renoveringen kommer renoveringen att dröja flera veckor till eftersom fukten/ mögel är så mycket att det inte försvinner. Fukt- och mögelskador anses som en brist i en lägenhet. Vad har vi som hyresgäst Rätt till om bristen inte kan åtgärdas utan dröjsmål eller om ni som hyresvärdar inte kan avhjälpa bristen så snart det kan ske? Har vi t.ex. rätt till att få byta till en annan lägenhet?

Kommentarer

  • Hej

    Tack för din fråga.

    Det är svårt för mig att ge dig ett generellt svar.
    Jag ber dig därför kontakta vår kundservice som ser till att du kommer i kontakt med rätt handläggare hos oss.
    Du når vår kundservice på telefon 08-550 221 00 eller mejl kundservicebostader@telge.se

    Hälsningar


    Anne Bostäder
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.