Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Problem med bredband

Hej!

Jag har haft problem med mitt bredband där jag bor. Hur gör jag för att felanmäla det?

/Astrid

Kommentarer

  • Hej Astrid,

    om du har problem med bredbandet, telefonen eller tv:n behöver du kontakta din tjänsteleverantör för att göra en felanmälan. Om du är osäker på vem det är kan du se det på din faktura. Har du analog-tv vänder du dig till Bredbandsbolaget.

    Du kan också läsa mer om felanmälan och få tips på vad du kan göra själv på denna sida: https://www.telge.se/stadsnatet/felanmalan/

    Vänlig hälsning,
    Anni Digitala medier
  • Nu har jag varit utan internet i 25 timmar och det står fortfarande att felsökning pågår. Jag hoppas verkligen att ni jobbar på detta för det är väldigt lång tid när man jobbar hemifrån!!! Jag tycker att ni borde anstränga er för att mer noggrant och tätare uppdatera hur felsökningen fortskrider. Just nu har man känslan av att ni felsöker lite halvdant eftersom inget händer. Har ni något QoS policy? Om man har klagomål så är det ju er man vill klaga på inte operatören! Väldigt glad i detta läge att man inte valde IP-telefoni!
    Patrik
  • Hej Patrik,

    Vi hade en störning i stadsnätet den 8 maj, på grund av ett strömavbrott. Det åtgärdades under kvällen och natten och våra servrar var i gång igen den 9:e.

    Vi tar till oss av din kritik att vi uppdaterar hemsidan för sällan. Vi anstänger oss, men är uppenbart dåliga på att kommunicera det.

    Nu är det störningsfritt, vad gäller våra servrar.

    Vänliga hälsningar
    Kicki Nät/Återvinning
  • Märkligt det där med störningfritt. Idag, 5 dygn senare har jag fortfarande ingen anslutning och enligt Internetleverantör är ca 5000 kunder drabbade tack vare er. Lite mera koll och serviceanda vore inte så tokigt kan tyckas....
    Patrik
  • Hej igen,

    Jag förstår att du är arg och upprörd. Nu har jag försäkrat mig om att vi inte har några störningar på våra servrar.

    Vi skulle vilja få kontakt med din internetleverantör, för att reda ut missförståndet med att det skulle vara 5000 kunder som är drabbade på grund av Telge Nät.

    Vilken leverantör använder du? Vilket område bor du i?

    Vänliga hälsningar
    Kicki Nät/Återvinning
  • Jag har samma problem, utan internet sedan i torsdags förra veckan.
    Ni har inte delat ut nya ip adresser det är därför detta inte funkar.
    Problemet ligger hos er, inte leverantören.
    Lars
  • Fungerar fortfarande inte. Det är där fokus borde vara.

    Patrik
  • Hej,
    Jag har nu varit utan internet i snart 5 dygn. Jag har kontaktat min internetleverantör 6 ggr och de bortförklarar sig alltid och ber oss att vänta ett par dygn. De konstaterar att de har felanmält detta sedan fredagen då vi tidigast kontaktat dem.

    Allt startade med en driftstörning under torsdagen den 9/5 och vi är fortfarande drabbade. Då internetleverantören förklarar att felet är från er har jag försökt kontakta er direkt för att snabba på processen, däremot tar ni inte emot några samtal alls vad avser internet service.

    Vi har mycket att göra och är i behov av en internetanslutning snarast möjligt. Vi har testat allt hemifrån och ibland får vi en pop-up som hävdar att vi har överskridit max antal ip-adresser (vilket är konstigt då vi har 2/2 ip adresser kopplade?).

    Jag försöker vara vänlig men börjar verkligen bli upprörd över all detta. Hoppas att ni tar ställning till problemet och åtgärdar detta så snart som möjligt.

    Vänliga hälsningar,
    Daniel
    Daniel
  • Du kan få mer info utanför detta forum. Tänker dock att om ni inte ens har koll på att det är problem. Hur kan du då veta att det inte är 5000 st.
    Patrik
  • Hej Patrik, Danilel och Lars.

    Om ni har felanmält till er intenetleverantör, och felet inte kan avhjälpas av dem så skickar de vidare till oss.

    De felanmälningar som kommer till oss från internetleverantörerna hanteras i turordning och vi jobbar så snabbt vi kan för att lösa dem.

    Vänliga hälsningar

    Kicki Nät/Återvinning

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.