Välkommen till Telges kundforum. Här hittar du aktuella och vanliga frågor och svar och du kan också ställa en fråga till oss.
Just nu har vi längre väntetid i telefon och längre handläggningstider än vanligt. Vi kommer att återkoppla i olika ärenden så fort det går.
Tänk på att i vårt öppna kundforum kan alla läsa det du skriver. Vi svarar måndag-torsdag kl. 8-17 och fredagar kl. 8-15.
Om ditt ärende gäller felanmälan eller om du vill komma i kontakt med oss är du välkommen att kontakta vår kundservice: https://www.telge.se/kundservice/
Telgekoncernen består av moderbolaget Telge AB och ett flertal dotter- och intressebolag. Telge AB ägs av Södertälje kommun.
Här kan du som är intresserad läsa mer: www.telge.se
Tack för din fråga.
Södertälje växer och när vi blir fler i kommunen behöver även infrastrukturen byggas ut för att kunna säkra leveransen av vatten, el, värme med mera.
Som en del i att säkra dricksvattenleveransen installerar vi nya pumpar med högre kapacitet. Under arbetet som är planerat till nästa vecka (37) kommer vi inte ha möjlighet att producera* nytt dricksvatten utan tar ifrån den vattenreserv vi alla sparat ihop. Du kommer alltså inte märka av dricksvattenproduktionen står stilla men inför arbetet och för att säkra vattenleveransen har vi gått ut med en spara vatten kampanj med syftet att öka dricksvattenreserven.
*det tar fyra veckor från att vattnet pumpas upp från Mälaren, renats och når din kran.
idag den 15 sep har ni stängt av varmvattnet i Bergviks området, själv bor jag Ibra Lejonet och vi huserar på Skogsgatan 11-21, den enda lappen eller aviseringen som finns hos oss är på hus nr 21 där ingen passerar mer än de som ska till hus 21.
de Som gick runt o aviserade har missat våra hus! Skandal
när vi upptäcker det så tror man då att varm vattnet kommer tillbaka kanske till 16:00, då tänker man okej då vi tar det!
sengår man en promenad o ser längre ner på Bergsgatan lappar, kollar tider där o upptäcker attvattnet kommer tillbaka kl 22:00!!!!!!!
alltså skämtar ni?
folk jobbar hemifrån o ska inte ha vatten till kl 10 på kvällen?
ja ni väldigt dåligt detta och inte okej alls!
hoppas att nån ser denna inlägg o kan svara mig!
Suzy Karlsson
Tack för informationen.
Jag förstår att du känner dig besviken då du saknar information och jag tar med mig att aviseringen på portar behöver utökas.
Mer information om arbetet hittar du här https://www.telge.se/kundservice/projekt-och-markarbeten/