Avgiftshöjning

Min leverantör av stadsnät Bahnhof höjer avgiften med 18,8% och hänvisar till att ni höjt er taxa. Stämmer detta, och i sådana fall, hur mycket har ni ökat taxan med?
Martin Lofgren Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Martin,

    Tack för din fråga.

    Priset för tjänsteleverantörerna har legat på en oförändrad nivå sedan 2007. Här behöver vi bli bättre på att följa inflationen och marknadspriserna.

    Vi har gjort en översyn av den tjänsteportfölj vi erbjuder tjänsteleverantörerna. Med tanke på att vi inte justerat priset på 13 år så fanns behov av att justera i både priser och utbud. Några tjänster har tagits bort och några har tillkommit. Gällande priset så har vissa justerats upp och vissa ner. Höjningen har gjorts för att följa med inflationstakten och marknadspriserna.

    Södertälje växer och det ställs högre krav på leveransen av fiber. Smarta tjänster och hemarbete kräver snabbare uppkoppling samtidigt som efterfrågan på höghastighetstjänster ökar.

    När samhället blir mer digitalt och efterfrågan på smarta tjänster ökar, behöver vi som ägare tillsammans med tjänsteleverantörerna säkerställa att vi kan leverera det som efterfrågas. Ibland innebär det att vissa tjänster försvinner då efterfrågan minskat. Vår gemensamma målbild är att erbjuda attraktiva tjänster som är efterfrågade och ekonomiskt hållbara.

    Har du synpunkter eller frågor gällande tjänsteleverantörens specifika prissättning får vi istället hänvisa dig till din tjänsteleverantör då det är dom själva som har rådighet över det.
    Nina Nät/Återvinning

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.