Välkommen till Telges kundforum. Här hittar du aktuella och vanliga frågor och svar och du kan också ställa en fråga till oss.
Just nu har vi längre väntetid i telefon och längre handläggningstider än vanligt. Vi kommer att återkoppla i olika ärenden så fort det går.
Tänk på att i vårt öppna kundforum kan alla läsa det du skriver. Vi svarar måndag-torsdag kl. 8-17 och fredagar kl. 8-15.
Om ditt ärende gäller felanmälan eller om du vill komma i kontakt med oss är du välkommen att kontakta vår kundservice: https://www.telge.se/kundservice/
Telgekoncernen består av moderbolaget Telge AB och ett flertal dotter- och intressebolag. Telge AB ägs av Södertälje kommun.
Här kan du som är intresserad läsa mer: www.telge.se
Tack för ditt inlägg.
Telge Nät har inte behövt gå ut med ett bevattningsförbud i år. Däremot så har vi uppmanat att spara vatten som är det första steget, då grundvattennivåerna varit låga och uttagen från kund höga. Grundvattennivåerna är fortfarande låga, däremot minskar uttagen på hösten då trädgårdar och pooler inte behöver bevattnas/fyllas upp. Vi ber er alltid att spara vatten då det är en viktig resurs och på våren/sommaren är det ännu viktigare för att vattnet ska räcka till alla.
Tack för din fråga.
Vi har inte behövt gå ut med bevattningsförbud i år, men det är såklart ändå bra att vi hjälps åt att vara sparsamma med vattnet.
Vänliga hälsningar,