Till senaste kommentaren

05:01 Då blir det svart i tv-rutan – Telge nät stänger av stadsnätet för underhåll

Enligt LT ska ni stänga stads nätet för underhåll? Ingen info på eran sida? Ingen info via sms?

Kommentarer

  • Hej Roger,

    Tack för ditt inlägg och att du är uppmärksam på vår information.

    Det finns utmaningar när det gäller kommunikation och att synka all information samtidigt. Vi går ut i fler kanaler samtidigt (FB, Instagram, LT, Telge.se, Nykvarn.se) planen är att få upp informationen på Telge.se nu på förmiddagen och i detta fall var LT supersnabba, vilket är bra för då kommer informationen ut. Så nu har du nåtts av informationen via LT istället för telge.se.
    Nina Nät/Återvinning
  • SMS- skickas endast ut vid strömavbrott, då funktionen än så länge endast stödjer den nyttigheten. Men vi arbetar för att förmedla driftsinformation via sms för samtliga tjänster (Vatten, fjärrvärme och stadsnät).


    Nina Nät/Återvinning
  • När kommer detta att ske?
    Anna
  • Hej Anna,

    Tack för din fråga.

    Tisdag 13 oktober under dagtid, 9-16. Det gäller digital och analog TV och det kan förekomma störningar under uppdateringen.


    Nina Nät/Återvinning
  • Hejsan ! Synd att lt får informationen, dom lägger den nämligen bakom "låst artikel" .
    Kommer internetuppkopplingen påverkas?
    Mvh Marie Lindström
    Marie Lindström
  • Hej Marie,

    Tack för input,

    Jag kan bara hålla med. Tyvärr kan vi inte påverka att LT väljer att lägga informationen som plustjänst. Just denna gång publicerades pressmeddelandet supersnabbt vilket gör att vår egen kommunikation släpar efter. Men vår sida telge.se uppdateras under dagen, sen kommer informationen även att gå ut via sociala medier (fb och instagram).

    Vi uppdaterar en hårdvara som påverkar leveransen av digital och analog tv där du som kund kan uppleva störningar i tv sändningen. Uppdateringen sker under dagtid 9-16 tisdag 13 oktober. IP-tv, telefoni och internet påverkas inte.
    Nina Nät/Återvinning
  • Hejsan! Jo det är så att på noden på väggen  så lyser wan stundtals  o  det går se på 2-4 min ,sen står det "tvström saknas" på tvn .Lan1,2 på noden används.  Ska detta vara så här efter uppdateringen?
    Patrick
  • Hej Patrick,

    Tack för din fråga,

    Har du fel på din utrustning behöver du kontakta din valda tjänsteleverantör som tillsammans med dig felsöker din utrustning. Beror felet på något i vårt fibernät kommer din tjänsteleverantör skicka en felanmälan och så snart den inkommit påbörjar vi felsökning och åtgärdar i den turordning ditt ärende kom in. Tjänsteleverantören är även den instans som återkoppla till dig i ärendet.
    Nina Nät/Återvinning

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.