Välkommen till Telges kundforum. Här hittar du aktuella och vanliga frågor och svar och du kan också ställa en fråga till oss.
Just nu har vi längre väntetid i telefon och längre handläggningstider än vanligt. Vi kommer att återkoppla i olika ärenden så fort det går.
Tänk på att i vårt öppna kundforum kan alla läsa det du skriver. Vi svarar måndag-torsdag kl. 8-17 och fredagar kl. 8-15.
Om ditt ärende gäller felanmälan eller om du vill komma i kontakt med oss är du välkommen att kontakta vår kundservice: https://www.telge.se/kundservice/
Telgekoncernen består av moderbolaget Telge AB och ett flertal dotter- och intressebolag. Telge AB ägs av Södertälje kommun.
Här kan du som är intresserad läsa mer: www.telge.se
Tack för ditt inlägg och att du är uppmärksam på vår information.
Det finns utmaningar när det gäller kommunikation och att synka all information samtidigt. Vi går ut i fler kanaler samtidigt (FB, Instagram, LT, Telge.se, Nykvarn.se) planen är att få upp informationen på Telge.se nu på förmiddagen och i detta fall var LT supersnabba, vilket är bra för då kommer informationen ut. Så nu har du nåtts av informationen via LT istället för telge.se.
Tack för din fråga.
Tisdag 13 oktober under dagtid, 9-16. Det gäller digital och analog TV och det kan förekomma störningar under uppdateringen.
Kommer internetuppkopplingen påverkas?
Mvh Marie Lindström
Tack för input,
Jag kan bara hålla med. Tyvärr kan vi inte påverka att LT väljer att lägga informationen som plustjänst. Just denna gång publicerades pressmeddelandet supersnabbt vilket gör att vår egen kommunikation släpar efter. Men vår sida telge.se uppdateras under dagen, sen kommer informationen även att gå ut via sociala medier (fb och instagram).
Vi uppdaterar en hårdvara som påverkar leveransen av digital och analog tv där du som kund kan uppleva störningar i tv sändningen. Uppdateringen sker under dagtid 9-16 tisdag 13 oktober. IP-tv, telefoni och internet påverkas inte.
Tack för din fråga,
Har du fel på din utrustning behöver du kontakta din valda tjänsteleverantör som tillsammans med dig felsöker din utrustning. Beror felet på något i vårt fibernät kommer din tjänsteleverantör skicka en felanmälan och så snart den inkommit påbörjar vi felsökning och åtgärdar i den turordning ditt ärende kom in. Tjänsteleverantören är även den instans som återkoppla till dig i ärendet.